vasael.ir

کد خبر: ۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ - 12 April 2016
آیت الله موسوی جزایری:

اوامر رهبر انقلاب تکلیف آور است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دستورات رهبر انقلاب تکلیف آور است، گفت: رهبر معظم انقلاب بحث و توضیحات مستدل و متقن درباره اقتصاد مقاومتی بیان داشته و امسال که اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شده اند نباید منتظر باشیم تا دیگران اقدامی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، با حضور در برنامه افق روشن که از شبکه استانی خوزستان پخش شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب، گفت: از ویژگی های ماه رجب آن است که اهل معرفت آن را آغاز سال قمری به شمار آورده و اعمال و عباداتی که برای آغاز سال قمری در کتاب مفاتیح الجنان ضبط شده از ماه رجب آغاز و به آن ختم می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که  ماه رجب در روایات «رجب الأصب» معرفی شده است، خاطرنشان کرد: «اصب» افعل التفضیل به معنای فروریختن زیاد رحمت خداوند است و امیدوارم در این ماه از طریق دعا و خدمت به مردم به خداوند نزدیک شویم.

 

امام جمعه اهواز با بیان اهمیت و تأثیر خدمت به مردم و اینکه در زمان کنونی انقلاب اسلامی در خطر است، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به آسیب پذیری ملت و نظام اسلامی با توجه به تحریم ها هشدار داده و در این باره با اقدام و فعالیت عملی این آسیب پذیری را به صفر رسانده تا انقلاب و نظام اسلامی، ملت و کشور محفوظ بماند.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان خدمت به مردم را جهاد دانست و ابراز داشت: ماه رجب بهترین زمان مناسب برای آغاز خدمت به مردم است و بنده همه عزیزان، مسؤولان دولتی و مردم را برای رضای خدا و اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بالا زدن آستین همت دعوت می کنم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که آسیب پذیری انقلاب اسلامی همچون مشکلات دشمنان، عدم امیدواری به بیگانگان و توجه به توان و نیروی داخلی از جمله دلایل رهبرمعظم انقلاب در نامگذاری سال جدید به  نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، اظهار داشت: امسال با توجه به نامگذاری سال جدید همه باید احساس مسؤولیت کرده و با پرهیز از شعار و سخنرانی وارد عمل شویم.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که «اقدام» به معنای تصمیم گیری و آغاز کردن و «عمل» به معنای نتیجه اقدام بوده و از لحاظ معنایی متفاوت هستند، ابراز داشت: در خطبه دوم نماز جمعه افزون بر بحث عمده اقتصاد مقاومتی درباره روز فناوری هسته ای در 20 فروردین و تکمیل حلقه فناوری هسته ای، موشک ها و نیاز کشور به آن بحث کردیم.

 

 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که  به عنوان یک روحانی با همه توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کنار مسؤولان ایستاده است، تصریح کرد: مردم و خیرین وجوه خیریه، ثلث مال و انواع وجوه و تبرعات خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی صرف کنند.

 

وی آغاز کار اقتصاد مقاومتی را نیازمند سرمایه بزرگی دانست و با امیدواری از این که ان شاء الله این پشتوانه ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنده عرض کردم دست هر مسؤولی را که در این زمینه وارد و اقدام عملی نماید می بوسم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با خوش بینی از این که کمک های مؤثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد، گفت: بنده اقدام عملی برای تحقق شعار سال را از روستاها پیشنهاد داده و در این باره از مسؤولانی که اقدام عملی در روستاها انجام دهند حمایت می کنم و امیدوارم تکلیف شرعی خود را در این راستا به درستی انجام دهیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اگر برای اقتصاد چاره جویی نشود ضرر خواهیم کرد، افزود: برجام و مذاکره با خارج از باب اتمام حجت است هر چند که چندان امیدی به نتایج آن نداریم و اگر نتیجه ای حاصل شود مخالف نخواهیم بود.

 

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در صورت عدم حصول نتیجه از برجام و مذاکره باید چاره ای برای کشور و ملت یافت، افزود: نظر رهبر معظم انقلاب که بنده نیز به آن معتقدم همان نگاه به داخل کشور است.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که آسیب ناپذیری اقتصاد با تولیدات و خدمات داخلی صورت می گیرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این راستا دستگاه هایی را برای سیاست گذاری اقتصاد مقاومتی مأمور و این سیاست گذاری ظاهرا از سوی دولت انجام و در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داده شد.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با بیان این که مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بررسی های فراوان و مشخص ساختن بندهایی در این باره آن را خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، ابراز داشت: سرانجام پس از مطالعه و بیان دیدگاه ها از سوی رهبر معظم انقلاب این طرح به طور رسمی با بیش از 20 بند ابلاغ شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را از جمله دلایل خود در اهتمام به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد و افزود: ما معتقد به ولایت فقیه هستیم؛ دستورات و فرمایشات ایشان پس از پالایش، بررسی دقیق نیاز ضروری و استراتژیک کشور بیان می شوند.

 

وی با بیان این که دستورات رهبر معظم انقلاب تکلیف آور و مکلف هستیم که در این زمینه اقداماتی باید صورت انجام دهیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بحث و توضیحات مستدل و متقن درباره اقتصاد مقاومتی بیان داشته و امسال که اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شده اند نباید منتظر باشیم تا دیگران اقدامی انجام دهند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اهمیت اقتصاد مقاومتی علت تامه و تکلیف شرعی است، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی و نقش روستاها در این زمینه، در روزهای انتخابات و حضور اینجانب در مناطق محروم علت دیگر اهتمام بنده به این موضوع است که در آنجا با درخواست ها و نامه های فراوان مردم مواجه شده و مطالعه دقیق نامه‌ها را خواستار شدم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که درخواست های مادی و حل مسأله بیکاری مطالبات مردمی در نامه های دریافتی است، اظهار داشت: مطالبات مادی با هدایا و کمک های نقدی انجام شدنی است؛ اما در برابر درخواست شغل متحیر و به شدت تحت فشار عصبی قرار گرفتم.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که بسیاری از جوانان با وجود سن بالا به دلیل مشکلات اقتصادی ازدواج نکرده اند، ابراز داشت: با خانواده هایی مواجه شدیم که در آنها علی رغم تحصیلات دانشگاهی فرزندان همه بیکار بوده و زندگی شان با حقوق بازنشستگی سرپرست خانواده می گذرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحصیلات دانشگاهی با وجود هزینه های بالا این تصور نادرست را در ذهن جوانان پرورانده که دولت باید برای آنها شغل مهیا سازد، گفت: حل مشکلات اقتصادی از راه سرمایه گذاری های کلان همچون ساخت کارخانه های پتروشیمی به دلیل صرف بودجه های کلان و زمان بر بودن احداث تنها بخش کوچکی از بیکاران را به استخدام در می آورد و به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بند 7 سیاست های اقتصاد مقاومتی که مربوط به استان خوزستان است، تصریح کرد: در بند 7 تأمین امنیت غذا، درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به زمین های میلیونی و حاصل خیز و وجود آب فراوان از 6 رودخانه همچون کارون، کرخه و دز و انرژی خورشیدی در استان خوزستان گفت: در دیگر استان ها با توجه سردسیر بودن و عدم بهره مندی از آفتاب در همه سال تنها در فصل معینی می توانند محصولات کشاورزی تولید کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با اشاره به این که استان خوزستان مخاطب اصلی در تأمین امنیت غذای کشور است، اظهار داشت: در خوزستان حداقل سالیانه 2 فصل کاشت داریم در حالی که در دیگر استان ها چنین موردی یافت نمی شود.

 

وی با بیان این که در استان خوزستان کاشت تابستانه و زمستانه درآمدزا هستند، ابراز داشت: در استان خوزستان ارکان تأمین امنیت غذایی کشور از جمله زمین های حاصل خیز، آب فراوان، انرژی خورشیدی و نیروی انسانی وجود دارد.

 

آیت الله موسوی جزایری ایجاد فرصت شغلی برای جوانان را از اوجب واجبات دانست و خاطرنشان کرد: همه زمینه ها برای تحقق امنیت غذایی مهیا و حجت برما تمام شده است. تنها باید آستین همت بالا بزنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که برای تأمین امنیت غذایی کشور باید راه حل کم هزینه را انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت غذایی مسأله ای استراتژیک که رهبر معظم انقلاب اجرای آن را خواستار شدند و استان خوزستان از مراکز و کانون های مهم در تحقق این امر است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمبود اعتبارات در رفع معضل بیکاری گفت: پیشنهاد ما طرحی است که اجرا، تجربه و مثمر ثمر بوده و کمیته امداد امام خمینی(ره) آن را انجام داده و ما آن را به عنوان تجربه تحقیقاتی و الگو مورد عمل قرار می دهیم.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان 94 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده و بیشتر آنها را به خود کفایی رسانده است، ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در این راستا طرح های زودبازده و کم هزینه در روستاها را به کار برد.

 

وی با اشاره به این که ایده بنده با الگوپذیری از طرح هایی نظیر اقدام کمیته امداد امام خمینی(ره) و در راستای تأمین امنیت غذایی است، اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی با کشاورزی، باغ های میوه، صیفی کاری، حوضچه های تولید ماهی، پرورش بلدرچین، تولید قارچ و غیره امکان پذیراست که علی رغم هزینه کم سود فراوانی دارند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در زمان کنونی با توجه به وضعیت فروش نفت و درآمد داخلی نمی توان سراغ پروژه های سرسام آور و هزینه بر رفت، افزود: دولت با پرداخت تسهیلات مختصر به جوانان روستایی وظیفه خود عمل کرده و با این اقدام می توان امنیت غذایی را تأمین کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری مدیریت و آموزش را خواستار شده و عدم علم آموزی را عاملی بر هدر رفتن هزینه ها خاطرنشان کرد و ابراز داشت: باید ابعاد حرکت در راستای تأمین امنیت غذایی را گسترش دهیم و جهاد کشاورزی آمادگی خود را در این راستا داشته باشد.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با اشاره به این که گسترش دامپروری زمینه تأمین شغل چندین هزار نفر  را در بحث دامپزشکی و تأمین غذای سالم فراهم می کند، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نیاز به تشکیلات جدیدی از جمله حمل و نقل، بسته بندی و صادرات به خارج دارد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که بانکی جدید با سیاست های استانداری خوزستان به عنوان بانک قرض الحسنه و با سود 4% تأسیس شود، افزود: از دوستان خود برای تأمین بودجه آن دعوت می کنیم و می دانیم که همکاری خواهند کرد. حتی اگر دولت در این زمینه بودجه ای اختصاص ندهد.

کد خبر :324509

202/323/ع

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶