vasael.ir

کد خبر: ۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ - 30 January 2016
رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران:

شکست آمریکا در منطقه ناشی از راهبرد و اطلاعات میدانی غلط بود- نقشه دشمن در پسابرجام مهار اقتصادی، نفوذ، مدیریت تغییر و تفرقه افکنی است

پایگاه اطلاع‌رسانی وسائل ـ مسوول سازمان اطلاعات سپاه، اهم اقدامات دشمن در دوران پسابرجام را ایران هراسی، مهار اقتصادی کشور، وابستگی، نفوذ در ساختار قدرت، تامین منافع غرب، تغییر فرهنگ عمومی به سبک زندگی غربی، تفرقه افکنی، اغتشاش آفرینی، محک توان دفاعی و القای حاکمیت دوگانه برشمرد و گفت: در این دوره عزت ایران اسلامی در پیروی از رهبر معظم انقلاب و انسجام بین مسئولان نشان داده شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وسائل، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روز چهارشنبه 7 بهمن ماه در سومین مجمع عالی بسیج استان کرمانشاه در مجتمع بعثت، با اشاره به آیه 55 سوره نور (1) گفت: خدا دو دسته افراد را جانشین خود در روی زمین اعلام کرده که عبارتند از: افرادی که به خدا ایمان داشته و عمل صالح انجام بدهند.

وی بر اساس این آیه نتیجه گرفت که مومنان با تقوا و دارای عمل صالح، جامعه و حکومت نمونه ای می توانند درست کنند و زمانی دین اسلام در این حاکمیت تمکن می یابد که امنیت عمومی تامین شده و ترس جامعه مومنان از شر دشمنان تبدیل به احساس آرامش و اطمینان شده باشد تا در سایه این امنیت از تلاش منافقان، مشرکان و کافران در امان بوده و خدا را خالصانه عبادت کنند.

این استاد دروس امنیتی و اطلاعاتی در فراز دیگری از سخنانش در تحلیل شرایط حساس کشور و منطقه با بیان این که ایالات متحده آمریکا پس از چند دهه در اسناد راهبردی امنیت ملی کشورش برای قرن 21 تجدیدنظر کره است، گفت: این سند راهبردی برآوردی از وضعیت جهان، تهدیدها و فرصت‌های آمریکا و در نهایت تغییر در سایر کشورها است.

وی افزود: جمهوری خواهان آمریکا می دانند تصرف ایران ناممکن است، پس به دنبال تغییر در دولت های منطقه هستند و سلطه بر جهان را تنها درتصرف غرب آسیا یا همان خاورمیانه می‌بیند و برای تصرف این منطقه که آن را قلب جهان می دانند، دست به هر اقدامی می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب مبارزه با تروریسم در منطقه را بهانه ای برای نفوذ آمریکا در غرب آسیا توصیف کرد و گفت: آمریکا راهکارهای مختلف داخلی، نظامی، تعاملی و مهاری را برای نفوذ به جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام دارد و هیچ یک از این اقدامات به نتیجه دلخواه آن ها نینجامیده و دست آنها از نفوذ در جمهوری اسلای ایران کوتاه است.

وی راهکار داخلی دشمن را شکل دهی انقلاب های مخملی با هدف براندازی نظام اسلامی ایران ارزیابی و خاطر نشان کرد: دشمن در راهکارهای داخلی به دنبال پیوند زدن جنبش کارگری و دانشجویی بود تا با برجسته سازی فردی کاریزماتیک جنبشی عظیم در کشور به راه انداخته و تفرقه افکنی و نا آرامی در کشور را دنبال کند.

این فعال اطلاعاتی سپاه ناکامی های پی در پی آمریکا، اشتباه های تحلیلی و خطاهای راهبردی این کشور در منطقه را مد نظر قرار داد و تاکید کرد: اطلاعات میدانی آمریکایی ها در افغانستان و عراق ضعیف بود و با صرف میلیاردها دلار موفق نشدند ملت‌سازی کنند و تغییرات دلخواه خود را به انجام برسانند و به این خاطر که از اقدام نظامی سود نبردند به دنبال ورود به کشور سوم بودند. اما جمهوری خواهان حاکم در آن کشور به این نتیجه رسیده اند که اقدامات نظامی در منطقه بی اثر بوده و کارساز نیست.

وی با اشاره به تغییر راهبرد مقامات کاخ سفید در قبال جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: شماری از تئوریسین های ارشد آمریکایی‌ عصر اوباما را آخرین فرصت برای حل مسئله ایران می دانند. آنها فهمیدندعملیات پیشدستانه جواب نمی‌دهد، پس راهبرد قدرت هوشمند را در پیش گرفتند.

این مقام مسوول امنیتی و اطلاعاتی نظام، با بیان این که دشمن به دلیل ساختار نیروهای مسلح در ایران به بی اثر بودن نقشه های نظامی اذعان دارد ادامه داد: مقامات آمریکایی زمین بازی را عوض و برای دست یافتن به هدف خویش مذاکرات هسته ای با ایران را آغاز کردند. آنها راهبرد ایران‌هراسی رابرای محدود کردن نظام عملی کرده و رویکرد چماق و هویج را پی گرفته و به سیاست امتیاز دادن و امتیاز گرفتن روی آورده اند. مقامات آمریکایی راهی جز امتیاز دادن در مقابل ایران نیافتند تا بتوانند قدری از قدرت هسته ای کشور بکاهند.

وی به وجود آمدن گروهک‌های تکفیری و تروریستی را اقدام آمریکا دانست و درباره اهم اقدامات این کشور در دوران پسابرجام  گفت: آمریکا در دوران پسابرجام به دنبال تغییر سبک زندگی، به دست آوردن سهم بیشتر در اقتصاد میلیاردی ایران، القای ولع مصرف گرایی در کشور است تا از این طریق فرهنگ عمومی را به نفع خود تغییر داده و به مطالبات و منافع خود دست یابد، آمریکا امروز نفوذ در میان مردم را دنبال می کند.

استاد دروس اطلاعاتی و امنیتی با تأکید بر اینکه دشمن نفوذ را با روش‌های مختلف و به صورت جدی در کشور دنبال می‌کند، یادآور شد: استقامت رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برجام مقابل آمریکا بود و این کشور در پسابرجام با نفوذ در ساختار قدرت و در بین مردم دنبال به دست گرفتن مدیریت تغییر است.

وی با اشاره به این که عزت ایران اسلامی در اطاعت از رهبر معظم انقلاب و  انسجام بین همه مسئولان نشان داده شد و این حاکی از اقتدار ایران است، تاکید کرد: اقدامات به موقع و مؤثر ایران در آب های خلیج فارس و دریای عمان بیانگر قدرت دفاعی کشور در آب های منطقه است. آمریکا با نفوذ به مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران قصد سنجیدن قدرت نظامی کشور را داشت که خوشبختانه پاسخی قاطع از سوی نیروهای مسلح نظام دریافت کرد و قوای رزمی کشور نشان دادند دنبال چالش نیستند اما به موقع عمل می‌کنند.

رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کاح سفید را در صدد محدود کردن توان دفاعی جمهوری اسلامی  ایران در قطعنامه ها توصیف کرد و بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با رونمایی از شهرک های مخفی موشکی و برگزاری رزمایش های مشترک با ارتش جمهوری اسلامی این پیام را ارسال کرد که آمریکا توان محصور و محدود کردن قدرت نظامی ایران را نخواهد داشت. 101/122/ق


پاورقی:

1.    وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ ؛ خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند وعده مى‏دهد که قطعاً آنان را حکمران روى زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روى زمین را بخشید و دین و آیینى را که براى آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‏دار خواهد ساخت و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل مى‏کند، آن چنان که تنها مرا مى پرستند و چیزى را شریک من نخواهند ساخت و کسانى که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.  

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۵:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۱۴:۰۲