vasael.ir

کد خبر: ۱۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ - 31 May 2020
به همت وسائل برگزار می‌شود؛

نشست علمی «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز»

وسائل ـ نشست علمی «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز» با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام محمد خواجوی و حجت الاسلام احسان مرادی و به همت پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار وسائل، امروز اندیشمنداننشست علمی «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز» انقلابی معتقدند که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) یک شخص نیست بلکه یک مکتب است. هر مکتبی دارای اجزائی در ناحیه هستی شناسی و باید‌ها و نباید‌ها است که مکتب امام (ره) نیز از این مقوله مستثنی نبوده و تمام این شئون را دارا است. علی رغم جامع بودن مکتب امام (ره)، متاسفانه این مکتب حتی در میان فضلای حوزوی کاملا مغفول است، به گونه ای که می‌توان گفت تنها ۲ نفر این مکتب را به طور دقیق شناسایی کرده و به معرفی آن پرداخته و ادامه دهنده آن بودند، مرحوم شهید مطهری و امام خامنه ای.

سوگمندانه پس از رحلت امام، برخی سعی کردند که جایگاه ولیّ فقیه را متزلزل کنند و این مطلب را، با شخص نشان دادن حضرت امام (ره) شروع کردند و اصرار داشتند که ایشان مکتبی ندارد؛ اما با بررسی منظومه فکری ایشان مکتب امام، مطلبی غیر قابل انکار است.

از طرف دیگر، نباید غافل شد که نتیجه نگاه مکتبی به حضرت امام (ره) تمدن سازی اسلامی است که بار‌ها رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته است؛ نگاه مکتبی به امام (ره) منوط بر الگوگیری از شخصیتی است که در تشکیل حکومت اسلامی هم صاحب مبنای علمی است و هم در عمل آن را نشان داده است. از این رو است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امام یک قاعده‌ی محکم و مستحکمی را به وجود آورد که بر اساس این قاعده می‌شود تمدن عظیم اسلامی را بنا نهاد».

بر این اساس و به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل اقدام به برگزاری نشست علمی با عنوان «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز» می‌کند.

این نشست علمی با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه استاد فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام محمد خواجوی رئیس مجمع عالی نخبگان بسیج استان قم و حجت الاسلام احسان مرادی استاد سطوح حوزه علمیه به عنوان ارائه دهنده و با دبیری حجت الاسلام محمد حائری شیرازی دبیر پایگاه تخصصی وسائل، سه شنبه ۱۳ خرداد، ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن نشست‌های موسسه رسا برگزار می‌گردد.

گفتنی است، به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و حفظ سلامتی فضلای حوزوی و اصحاب رسانه این نشست به صورت زنده در سایت آپارات به نشانی http://aparat.com/rasa_news قابل مشاهده است./202/م
 
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۱۵ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۸:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۲:۳۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۴:۱۰
اذان مغرب
۲۰:۱۲:۲۱