vasael.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ - 22 April 2020
عضو شورای فقهی بانک مرکزی:

بدون تولید و اقتصاد قوی وابستگی به خارج بیشتر می‌شود

وسائل ـ حجت الاسلام رضایی جهش تولید را نیازمند ارتقای سطح توانمندی های داخلی دانست و گفت: مسؤولان به جای شعار و حرف، وارد میدان شوند و تولیدکنندگان را حمایت کنند.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام مجید رضایی عضو شورایبدون تولید و اقتصاد قوی وابستگی به خارج بیشتر می‌شود فقهی بانک مرکزی در گفت‌وگویی با بیان این که اقتصاد در مسائل دیگر کشور نیز اثر ویژه ای دارد، گفت: اقتصاد سالم در بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگ، مسائل نظامی و کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است به همین جهت رهبر معظم انقلاب شعار چندین سال از جمله امسال را با محوریت مسائل اقتصادی عنوان کردند.

وی افزود: بدون اقتصاد سالم، آموزش مجازی و حقیقی در مدارس و دانشگاه ها، تأمین لوازم بهداشتی و فرهنگ شکل و شمایل خوبی پیدا نمی‌کند، حتی در بین نیروهای بخش تأمین مالی و اقتصاد از امور اساسی محسوب می‌شود چراکه بدون آن امکان تهیه لوازم و تجهیزات نظامی و موشک های فوق پیشرفته وجود نخواهد داشت.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم اقتصاد سالم را مبتنی بر علم کافی و تکنولوژی دانست و تصریح کرد: وقتی سخن از اقتصاد به میان می آوریم باید بخش علمی به میدان بیاید و میزان بهره وری ومدیریت نیز تقویت شود، بنابراین نیاز داریم که مدیریت مسائل اقتصادی کشور اصلاح شود و بهره وری در کشور از یک کارگر ساده تا مدیر یک اداره تا وزیر و نماینده مجلس و سران قوا افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که باید میزان بهره وری در آموزش کشور ارتقای ویژه ای پیدا کند، گفت: از مدارس گرفته تا دوره کارشناسی و ارشد و دکتری دانشگاه ها باید ساعاتی که برای درس خواندن صرف می‌شود بیشتر شود، تا فردی که دنبال آن علم رفته در آینده بتواند قدم های بزرگی در راستای علمی که آموخته بردارد.

وی با تأکید بر این که اقتصاد با سفره مردم درگیر است، گفت: ما امروز چند میلیون بیکار در کشور داریم که بی کار بودن آنها موجب ضربه به کشور است، یعنی ما دو سه میلیون افراد محتاج سرمایه گذاری داریم که همگی آنها به پوشاک، غذا، مسکن و یارانه های مختلف احتیاج دارند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: تأکیدات رهبر انقلاب به جا است و باید توانمندی های داخلی افزایش پیدا کند ولی امیدواریم بخش شعاری قضیه کم شود و مدیران و مسؤولان بیشتر پای کار بیایند و بنگاه های تعطیل شده راه اندازی شود که بخشی از آنها سال گذشته راه افتاد و مایه خرسندی شد.

وی با بیان این که هیچ کشوری نمی‌تواند بر مصرف تکیه کرده و تولید را فراموش کند، گفت:اگر تولید را محور قرار ندهیم باید همیشه متکی به نفت باشیم و واردات را گسترده کنیم که در این صورت میزان بیکاران جامعه روز به روز بیشتر می‌شود و بدون تولید، مصرف وابستگی به کشورهای دیگر پیدا می‌کند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به عدالت به عنوان یکی از شعارهای اساسی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید تولید و کسب و کاری داشته باشیم تا بتوانیم درآمد حاصل از آن را به صورت عادلانه تقسیم کنیم و به هرکس به میزان کاری که انجام می دهد دستمزد بدهیم.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی در بخش پایانی این گفت‌وگو بیان داشت: وقتی قضیه «جهش تولید» مطرح می‌شود باید تولیدکنندگان تقویت شوند و تلاش کنیم تا کالاها ارزان و باکیفیت به دست مردم برسد تا جامعه علاقه ای به کالاهای خارجی پیدا نکنند، هرچند گفتیم همه این کارها بایستی به صورت علمی و دقیق انجام شود./241/241/ح

 

منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۲ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۲:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۳۷
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۴۹