vasael.ir

کد خبر: ۱۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 25 December 2019
ارتباط با موسسات فقهی حوزه؛

مسئولان «وسائل» و مدرسه فقهی آل یاسین دیدار کردند

وسائل ـ مسئولان پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل و مدرسه فقهی آل یاسین(ع) با هدف تعامل و همکاری بیشتر در حوزه فقه حکومتی باهم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار وسائل، جلسه مسئولان پایگاه تخصصی فقهمسئولان «وسائل» و مدرسه فقهی آل یاسین دیدار کردند حکومتی وسائل و مدرسه فقهی آل یاسین(ع) با حضور دکتر علیرضا داودی سردبیر وسائل، محمد حائری شیرازی دبیر سرویس سیاسی این پایگاه و حجت الاسلام لیاقتی مدیر مدرسه فقهی آل یاسین(ع)، ۲۵ آذر ۹۸، در این مدرسه برگزار شد.

دکتر داودی در ابتداء این جلسه ضمن معرفی پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا به سبب ارتباط با اساتید مدرسه فقهی آل یاسین(ع)، جهت بهره مندی از تخصص ایشان، زمینه همکاری بیشتر را فراهم کنیم زیرا این مدرسه از مراکز فقهی دغدغه مند نسبت به نظام فکری رهبر معظم انقلاب است.

سردبیر وسائل ضمن تمجید از فعالیت‌های این مدرسه بیان داشت: پرورش بر اساس نظام تربیتی حضرت آقا حرکتی است ارزنده که در حوزه کم نظیر است و پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در نظر دارد نسبت به ایجاد زمینه‌های ارتباطی بیشتر با این مرکز در موضوعات مختلف همکاری و تعامل داشته باشد.

حجت الاسلام لیاقتی ضمن ابراز خرسندی جهت ارتباط و همکاری با پایگاه وسائل گفت: مدرسه آل یاسین(ع) آماده است تا در زمینه های مختلف نسبت به فقه حکومتی و معرفی طلاب نخبه و برگزاری نشست های تخصصی در این موضوع با وسائل همکاری داشته باشد. امیدواریم که این ارتباط زمینه ساز این شود که منویّات حضرت آقا در حوزه علمیه بیش از پیش اجرایی گردد.

گفتنی است، مدرسه فقهی آل یاسین(ع) در سال ۱۳۹۲ و با پشتوانه پژوهش و مطالعه چندین ساله در موضوع حوزه و روحانیت به منظور راه اندازی مدرسه ای سنتی و کارآمد در تربیت طلاب علوم دینی و با هدف زمینه سازی تربیت مجتهد فقیه، در شهر مقدس قم ویژه طلاب پایه ۷ تا ۱۰ تحت اشراف آیت الله محمدمهدی شب زنده دار تاسیس شد.

این مدرسه با هدف شناسایی و جذب استعدادهای برتر حوزه و احیاء سبک سنتی سلف حوزه علمیه (مانند انتخاب آزادانه استاد توسط طلاب البته با هدایت مدرسه و تکیه بر تعمیق به جای حفظ)، ایجاد خلاقیت و کشف راه های نو، اقدام به فعالیت کرده است./201/241/ح

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
دانشی
Iran, Islamic Republic of
12:30 - 1398/10/05
راهکار آموزشی این مدرسه را توصیف نمایید بیشتر بدانیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:59 - 1398/10/06
ممنون از این همت شما برای ایجاد ارتباطات میان موسسات مختلف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۱۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۳:۰۶
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۵۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۷:۲۱
اذان مغرب
۲۰:۱۵:۴۳