vasael.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 19 November 2019

بررسی منافع قانونی شدن رمزارزها در شماره جدید «تازه‌های اقتصاد»

وسائل ـ شماره جدید فصلنامه تازه‌های اقتصاد «منافع قانونی شدن رمزارزها برای اقتصاد کشور» را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش وسائل، مهم‌ترین مطالب این شماره بررسی منافع قانونی شدن رمزارزها در شماره جدید «تازه‌های اقتصاد»از فصلنامه «تازه‌های اقتصاد» شامل «شفافیت؛ موهبت بازار متشکل ارزی»، «شاهکار بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز»، «آرامش بازار در گرو ثبات سیاسی»، «تداوم رونق بازار سهام در نیمه دوم سال ۹۸»، «خودتحریمی‌ها در سال ۹۸ کم شد»، و «زمان قطع وابستگی بودجه به نفت رسیده است» هستند.

از جمله دیگر مطالب این شماره شامل «چالش‌های استخراج رمزارزها در ایران»، «تمهیدات توانیر برای تأمین برق ماینینگ»، «چالش‌های ماینینگ یا استخراج رمزارزها»، «نسخه مالیاتی برای رهایی از اقتصاد نفتی»، «بازطراحی کارکردهای نظام مالیاتی» هستند.

در بخشی از گفت‌وگو با محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان «قانونی شدن استخراج رمزارزها به نفع کشور است» می‌خوانیم: قانونی شدن استخراج ارزهای رمزنگاری شده در کشور، گامی برای خلق ارزش به نفع کشور و ساماندهی فضای ماینینگ بود تا برق به عنوان سرمایه ملی به حراج نرود. تأکید دارم که برق نباید به صورت بسیار گران یا بسیار ارزان به ماینرها تعلق گیرد بلکه باید با قیمتی رقابتی و مناسب به ماینرها برق ارائه شود تا آنها بتوانند به عنوان بازگیران بخش خصوصی علاوه بر خود برای کشور ارزش‌آفرینی داشته باشند.

بادآور می‌شود دوماهنامه «تازه‌های اقتصاد» به صاحب‌امتیازی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

برای مشاهده متن کامل این شماره اینجا کلیک کنید./908/241/ح

 

منبع: ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۵:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۱۴:۰۲