vasael.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ - 21 October 2019
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی:

شفافیت زیر سایه قولنامه‌ها امکان پذیر نیست

وسائل ـ کاظمی با اشاره به اسناد قولنامه‌ای (عادی) به عنوان مانع بزرگ شفافیت گفت: خیلی از اتفاقاتی مانند پولشوئی، از نبود شفافیت سرچشمه می‌گیرد، اگر بتوان اسناد عادی را تبدیل به رسمی کرد این به معنای شفافیت است.
به گزارش وسائل، در جلسه اخیر شورای عالی قضایی شفافیت زیر سایه قولنامه‌ها امکان پذیر نیستکه با حضور آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضاییه برگزار شد، معاونت حقوقی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد املاک کشور موظف به تهیه لایحه برای نظامند شدن اسناد ثبتی و حذف اسناد عادی از چرخه معاملات ملکی شده‌است.

محمد کاظمی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با این موضوع گفت: کشور باید به سمت رسمیت بخشی به اسناد پیش رود وی افزود: رسمیت بخشی به اسناد باعث می‌شود که تعداد زیادی از پرونده‌های دادگستری نیز کم شده و اختلافات مردم را نیز کم کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در ادامه با اشاره به اسناد عادی (قولنامه‌ای) به عنوان ابزاری برای پولشویی گفت: خیلی از اتفاقاتی مانند پولشوئی، از نبود شفافیت سرچشمه می‌گیرد، اگر بتوان اسناد عادی را تبدیل به رسمی کرد این به معنای شفافیت است.

کاظمی در ادامه اذعان داشت: ما اگر آمار املاک نظیر حد و حدود آن‌ها را ثبت کنیم و سند بدهیم مردم، این مشکلات پیش نمی‌­آید و قدمی بزرگی به سمت شفافیت نیز محسوب می‌شود./908/241/ح
 
 
منبع: الف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۶:۲۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۴۸
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۷:۱۷