vasael.ir

کد خبر: ۱۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 29 September 2019
معرفی نشریات تخصصی حوزه / ۶

نشریه «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» جامعه المصطفی العالمیه

وسائل ـ تبیین و نشر معارف دینی در حوزه علوم انسانی، ایجاد زمینه برای اسلامی سازی علوم انسانی، تحلیل، نقد و بررسی اندیشه‌های مطرح در علوم انسانی اسلامی و تبیین ظرفیت‌ها و محدودیت‌های علوم انسانی اسلامی و تبیین مناسبات آن با سایر علوم، ایجاد بستر مناسب برای طرح نظریه‌های نو و ابداعات پژوهشی بین نخبگان در حوزه علوم انسانی، ارائه راهکار‌های تولید علوم انسانی اسلامی، پاسخگویی به شبهات در زمینه علوم انسانی اسلامی از جمله اهداف بنیادین نشریه «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» است.
نشریه «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» جامعه المصطفی العالمیهبه گزارش خبرنگار وسائل، نشریه «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» به استناد مصوبه ۵۸۵ مورخ ۱۳۸۷/۶/۲۴ شورای عالی حوزه‌های علمیه و با توجه به ارزیابی کمیسیون نشریات علمی حوزه، شورای اعطای مجوز‌ها و امتیاز‌های علمی در جلسه مورخ ۱۳۹۶/۱/۳۰ و به شماره نامه ۲۲۱؛ از شماره ۲ حائز رتبه «علمی ترویجی» گردید.

گفتنی است؛ جامعه المصطفی العالمیه به عنوان صاحب امتیاز این نشریه، آیت الله علیرضا اعرافی سردبیر؛ حسین متقی مدیر مسؤول، رضا لطفی مدیر اجرایی این نشریه هستند.

در بخش اهداف این نشریه آمده است؛ اهداف بنیادین و کلان نشریه «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» به شرح ذیل می‌باشد:

۱. تبیین و نشر معارف دینی در حوزه علوم انسانی
۲. ایجاد زمینه برای اسلامی سازی علوم انسانی
۳. تحلیل، نقد و بررسی اندیشه‌های مطرح در علوم انسانی اسلامی و تبیین ظرفیت‌ها و محدودیت‌های علوم انسانی اسلامی و تبیین مناسبات آن با سایر علوم
۴. ایجاد بستر مناسب برای طرح نظریه‌های نو و ابداعات پژوهشی بین نخبگان در حوزه علوم انسانی
۵. ارائه راهکار‌های تولید علوم انسانی اسلامی
۶. پاسخگویی به شبهات در زمینه علوم انسانی اسلامی
 
لازم به ذکر است؛ این نشریه با تعداد 2662 مقاله و 395 شماره و 68 نشریه در راستای اهداف کلان «پژوهش نامه علوم انسانی اسلامی» آماده پذیرش مقالات در حوزه‌های مختلف می‌باشد که دسترسی به متن کامل مقالات آزاد و رایگان است، البته مقالات ارسالی به این نشریه نباید قبلا در جای دیگری ارائه یا منتشر شده باشد یا همزمان جهت انتشار به نشریات دیگر ارسال شود./602/241/ح
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۷
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۵۳
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۳۴
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۲۶