vasael.ir

کد خبر: ۱۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ - 28 September 2019
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی:

طرح اصلاح قانون دیوان عدالت برای ممانعت از اطاله دادرسی است

وسائل ـ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در رفع مشکلات و رسیدگی بهتر به پرونده‌ها تاثیر زیادی دارد و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند.
به گزارش وسائل، محمدعلی پورمختار در گفتگوییطرح اصلاح قانون دیوان عدالت برای ممانعت از اطاله دادرسی است با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گفت: این طرح تغییراتی را در ساختار دیوان عدالت اداری و همچنین در نحوه و کیفیت رسیدگی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از جمله موارد اصلاح شده در این طرح در نظر گرفتن دادستان دیوان عدالت اداری است، افزود: دادستان دیوان عدالت اداری مانند سایر دادستان‌ها در محاکم به امر توجه به حقوق عامه و رصد مجموعه مصوبات، بخشنامه‌ها و تصمیمات دستگاه‌های دولتی که باعث نقض حقوق عمومی می‌شود، می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده که تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه‌های دولتی در سامانه‌ای وارد شود و در اختیار دادستان دیوان عدالت اداری قرار گیرد تا در هر جایی که احساس کرد تصمیمی برخلاف حقوق عامه است به صورت مستقل شکایتی را به رئیس دیوان ارائه کند تا در هیئت عمومی مطرح شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب طرح طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بر سرعت دادرسی در دیوان عدالت اداری تاثیر مثبت دارد، افزود: طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در رفع مشکلات و رسیدگی بهتر به پرونده‌ها تاثیر زیادی دارد و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند./908/241/ح
 
 
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳