vasael.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ - 23 September 2019
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

لزوم ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه

وسائل ـ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ما به دنبال اثربخشی تحولات در قوه قضاییه هستیم، گفت: باید به فکر ارتقای فرهنگ حقوقی مردم باشیم و هرچه میزان این فرهنگ در میان مردم بیشتر باشد، احتیاج آنان به دستگاه قضایی نیز کمتر خواهد شد.
به گزارش وسائل، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستریلزوم ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، در نشست اندیشه‌ورزی با موضوع راهکار‌های اجرایی برای تحقق تحول در قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، اظهار کرد: امروز از ظرفیت علمی، قضایی و اداری قابل‌توجهی در قوه قضاییه برخوردار هستیم و می‌توانیم تحولاتی را اجرا کنیم که باید متناسب با ظرفیت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال اثربخشی تحولات در قوه قضاییه هستیم، خاطرنشان کرد: باید به فکر ارتقای فرهنگ حقوقی مردم باشیم و هرچه میزان این فرهنگ در میان مردم بیشتر باشد، احتیاج آنان به دستگاه قضایی نیز کمتر خواهد شد.

گروسی افزود: امروز قوه قضاییه با ده‌ها سال قبل بسیار فاصله دارد، چراکه تحولات بسیاری در زمینه‌هایی هم‌چون ابلاغ و دادرسی الکترونیکی صورت گرفته و در زمینه ابلاغ و دادرسی الکترونیکی گام‌های بسیار خوبی را برداشته‌ایم.

وی یادآور شد: وجود ارباب رجوع در دستگاه‌های قضایی موجب کند شدن روند کار شده و ما نیز به تبع جهان، ارتباط چهره به چهره را در این راستا کمتر کرده و به دفاتر خدمات الکترونیک ارجاع داده‌ایم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تحول در قوه قضاییه با جان، مال و ناموس مردم مرتبط بوده و همواره حکومت و نظام مقدس را با قوه قضاییه می‌شناسند و اکنون باید با احساس تکلیف شرعی و دینی، در زمینه تحولات قوه قضاییه حساسیت به خرج داده و با ظرافت، دقت و استدلال صحیح قدم برداریم.

وی بیان کرد: تمامی این اقدامات برای این بوده تا عدالت را تسریع بخشیم، مسلمانان همواره برای اجرای عدالت حاضر هستند تا هر بهایی را بپردازند و افزایش رضایت و جلب اعتماد عمومی برای قوه قضاییه از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و ما باید قضاوت جامعه را نسبت به قوه قضاییه بهبود ببخشیم و انتظار ما از جامعه حقوقی این است که نقش خود را در کاهش دعاوی برجسته کنند./908/241/ح
 
 
منبع: ایکنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳