vasael.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ - 29 July 2019

تارنمای فصلنامه دین و قانون

وسائل ـ فصلنامه «دین و قانون»، سه حوزه اساسی را پوشش می‌دهد: نگاه تطبیقی بین فقه و حقوق، مطالعات مقارن فقه شیعی و اهل سنت و توجه به نیاز‌های تقنین در این زمینه. تاکنون ۱۶ شماره این فصلنامه منتشر شده است.
به گزارش وسائل، فصلنامه «دین و قانون»، سه حوزهتارنمای فصلنامه دین و قانون اساسی را روبرو را پوشش می‌دهد: نگاه تطبیقی بین فقه و حقوق، مطالعات مقارن فقه شیعی و اهل سنت و توجه به نیاز‌های تقنین در این زمینه.
 
هدف اصلی از چاپ فصلنامه «دین و قانون»، مطالعه روابط دین و قانون می‌باشد که تا کنون به درستی مورد مطالعه قرار نگرفته است. مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای دریافت ایده‌های اصلی متفکران در زمینه رابطه میان این دو حوزه و ایجاد فضایی برای تحقیق و توسعه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به چاپ این فصلنامه مبادرت کرد.

همچنین این فصلنامه انعکاس‌دهنده دغدغه‌های فقهی در رابطه با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است، به عبارت دیگر، ایده‌های اساسی در مورد فضا‌های روشی «استنباط فقه معطوف به قانون»، بخشی از این فصلنامه را به خود اختصاص می‌دهد.
 
مقالات همه شماره های فصلنامه دین و قانون مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با آدرس http://qjrl.cmirq.ir/ قابل دریافت می باشد. تاکنون 16 شماره این فصلنامه منتشر شده است./908/241/ح
 
 
منبع: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۹:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۷:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۳۵