vasael.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ - 27 July 2019
از سوی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس؛

گزارش کنفرانس «قانون در برابر چالش‌های انقلاب تکنولوژیک» منتشر شد

وسائل ـ کنفرانس بین المللی «قانون در برابر چالش‌های انقلاب تکنولوژیک» در روز‌های دهم و یازدهم خردادماه سال جاری در مسکو برگزار شد و آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در کنار الکساندر سرگیو رئیس آکادمی علوم روسیه، الکساندر کنوالف وزیر دادگستری و تالیا خبیرووا رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند. گزارش این کنفرانس در ۳۰ صفحه تهیه و جهت انتشار در سایت رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس قرار گرفت.
به گزارش وسائل، موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقیگزارش کنفرانس «قانون در برابر چالش‌های انقلاب تکنولوژیک» منتشر شد روسیه به صورت رسمی از آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی «قانون در برابر چالش های انقلاب تکنولوژیک» دعوت کرده است.

این دعوت در پی آن صورت گرفت که زمستان سال گذشته پرفسور تالیا خابریوا مدیر موسسه قانونگذاری وحقوق تطبیقی روسیه با حضور در شهر مقدس قم از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بازدید و با ظرفیت‌های مرکز از نزدیک آشنا شده بود.

کنفرانس بین المللی «قانون در برابر چالش‌های انقلاب تکنولوژیک» در روز‌های دهم و یازدهم خردادماه سال جاری در مسکو برگزار شد و آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در کنار الکساندر سرگیو رئیس آکادمی علوم روسیه، الکساندر کنوالف وزیر دادگستری و تالیا خبیرووا رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند.

بر همین اساس، گزارش این کنفرانس در ۳۰ صفحه تهیه و جهت انتشار در سایت رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس قرار گرفت. این گزارش حاوی پنج محور مهم شامل" معرفی موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه"، " معرفی کنفرانس قانون در برابر چالش‌های انقلاب تکنولوژیک"، " حضور ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این کنفرانس"، "دیدار آیت الله مبلغی با رئیس آکادمی علوم روسیه" و " به تصور کشیدن همکاری‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و موسسه قانونگذاری و تطبیقی روسیه" می‌باشد.

استفاده از ظرفیت قانون برای مهار حمله تکنولوژیک به محیط زیست، ضرروت حرکت قانون به سمت محتوا‌های اخلاقی و فرهنگی باخمیرمایه‌های حقوقی مرتبط با محیط زیست، شناخت دقیق و عمیق ویژگی‌های تکنولوژی و پیامد‌های آن، رصد دائمی تاثیر تکنولوژی بر زندگی اجتماعی در نهاد قانونگذاری، ایجاد رشته‌های جدید برای نزدیک شدن قانون و تکنولوژی و ... بخشی از محور‌های سخنرانی آیت الله مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این کنفرانس بود.

روابط علمی میان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مراکز علمی و تحقیقاتی روسیه از زمان اولین کنفرانس بین المللی فقه و قانون گشوده شده و شخصیت‌های علمی از روسیه در کنفرانس‌های مرکز شرکت کردند که نمونه آن سخنرانی دو حقوقدانان موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه در کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی است.

کنفرانس بین المللی فقه و قانون از ابتدای تاسیس مرکز در سال ۱۳۹۰ به صورت دوسالانه آغاز شده و تاکنون سه کنفرانس وزین با حضور شخصیت‌هایی از کشور‌های مختلف جهان برگزار شده است./908/241/ح
 
 
منبع: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۷
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۵۳
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۳۴
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۲۶