vasael.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ - 27 July 2019
به همت انتشارات روزگار نو؛

اندیشه های ابن سینا در آینه نگاه معاصر منتشر شد

وسائل ـ اندیشه های ابن سینا در آینه نگاه معاصر به همت حمیدرضا یوسفی و صدیقه خوانساری موسوی به همت انتشارات روزگار نو منتشر شد.

به گزارش وسائل، سومین جلد از مجموعه مواریث فکری ایراناندیشه های ابن سینا در آینه نگاه معاصر منتشر شد بعد از ملاصدرا و مولوی به ابن سینا اختصاص یافت.

مجموعه اندیشه های ابن سینا می کوشد، شیخ الرئیس، حجة الحق ابن سینا را نه تنها از زاویه یک فیلسوف و طبیب، بلکه با همه بلندای قامت او به نظاره بنشیند.

ابن سینا اندیشمندی است ذووجوه و یک شرط معرفی درست وی عرضه کردن اندیشه های او با حفظ این تنوع و رنگارنگی است.

در این مجموعه به متخصصانی با رویکردهای مختلف رجوع شده است. بدین سان خواننده می تواند عطر اندیشه ابن سینا را از گریبان قلم اندیشمندان مختلف استشمام کند و ببیند این آب در کام هر درختی به چه شکوفه ای می نشیند.

این مجموعه در عین حال بر آن است که فصل جدیدی باشد. از این رو می کوشد با رعایت عالی ترین دقت نظرهای علمی در ساختار مقاله ها، در تعداد کلمات و نحوه ورود و خروج به بحث، رویه های ویژه را پی گیرد تا در قالب آن مخاطبان عام اندیشه نیز بتوانند عطر مصاحبت با اندیشمندی به قامت ابن سینا را دریابند.

در نهایت این اثر می کوشید پلی باشد میان اندهیش در ایران و سایر کشورهای جهان و از این رو در گام نخست هم زمان در کشور آلمان نیز منتشر خواهد گردید.

این مقالات برای کتاب حاضر نوشته شده و نگاهی نسبتاً متفاوت به بیکرانه های اندیشه ابن سینا دارند.

نویسندگان کتاب حاضر به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: مسعود اسماعیلی، مجتبی بلباسی، میثم بلباسی، مهناز جعفریه، مسعود حاجی ربیع، حمیدرضا خادمی، عبدالحسین خسروپناه، صدیقه خوانساری موسوی، مریم خوشدل روحانی، رحیم دهقان، مریم سالم، سید محمد اسماعیل سیدهاشمی، روح الله فروغی، حسین شیرخانی، علی شیرخانی، سید احمدغفاری قره باغ، سید محمد جواد قربی، حسام الدین مؤمنی شهرکی، ابراهیم نوئی، ملیحه نیکروش رستمی، حمیدرضا یوسفی./908/241/ح

 

منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۰۸
اذان مغرب
۲۰:۱۶:۳۳