vasael.ir

کد خبر: ۱۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 24 July 2019
جمیله علم‌الهدی:

بنگاه‌داری بر فضای تعلیم و تربیت کشور حاکم شده است

وسائل ـ یک عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان‌اینکه مدارس و دانشگاه‌های ما تحت تاثیر رویکرد ساختارگرایانه هستند، گفت: امروزه نگاه اقتصادی به بنگاه‌داری بر مدارس و دانشگاه‌های ما حاکم شده است.

به گزارش وسائل، «جمیله علم الهدی» در مراسم بنگاه‌داری بر فضای تعلیم و تربیت کشور حاکم شده استرونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به مطالبات امام خمینی (ره) در انقلاب فرهنگی در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد، گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما باید انقلاب فرهنگی با شدت ادامه یابد. مقام معظم رهبری در همین زمینه اسناد مختلفی تدوین کرده اند از جمله آنها سند تعلیم و تربیت است که بارها بر اجرای آن تاکید کرده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه های ما تحت تاثیر رویکرد ساختارگرایانه هستند، افزود: امروزه نگاه اقتصادی به بنگاه داری در فضای تعلیم و تربیت کشور ما حاکم شده است.

وی با اشاره به تجربه های موفق کشورمان در حوزه تعلیم و تربتی، اظهار کرد: دو انتقاد در حوزه تربیت و اسلامی به نظام جمهوری اسلامی وارد است، اول اینکه نگاه اقتصادی به تعلیم و تربیت دارد و دوم اینکه اقتصاد ما بر مبنای مبانی دینی و مشخصات بومی نیست.

علم الهدی در ادامه با اشاره به روند تدوین کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان»، بیان کرد: این کار پژوهشی چند سال به طول انجامید و ویراس نهایی آن حدود سه سال با استفاده از نظرات و تجارب تعدادی از استادان و صاحب نظران در حوزه تعلیم و تربیت زمان برد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما ایدئولوژی گرایی را مذموم و علم گرایی را ممدوح می دانند، گفت: این در حالی است که اسلام مدافع علم است ضمن اینکه ارزش گرایی را نیز در زمینه تولید علم و تبیین نظری آن لازم و جایز می داند./908/422/ح

 

منبع: شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۷:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۴:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۱:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۵۲