vasael.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ - 16 July 2019
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

اختیار تشخیص جرم سیاسی باید از قاضی سلب شود

وسائل ـ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، معتقد است: تشخیص جرم سیاسی توسط قاضی محل اختلافات قانون است لذا ضمن اصلاح قانون، اختیار تشخیص جرم سیاسی باید از قاضی سلب شود.

به گزارش وسائل، محمدعلی پورمختار در گفت‌وگوییاختیار تشخیص جرم سیاسی باید از قاضی سلب شود در توضیح خلاءهای قانون جرم سیاسی و علت عدم اجرای این قانون، گفت: قانون به صورت شفاف موارد جرم سیاسی را مشخص کرده و تشخیص جرم سیاسی را به قاضی واگذار کرده است اما تشخیص جرم سیاسی توسط قاضی محل نزاع، اختلاف نظر و برداشت‌های متفاوت شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح اصلاح قانون جرم سیاسی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارایه شده است. با توجه به مشکلات در اجرا پیشنهاد شده تا عنواین مصرح در قانون، به طور قطعی جرم سیاسی محسوب شوند و اختیار تشخیص از قاضی رسیدگی کننده سلب شود.

وی افزود: طرح در حال بررسی است اما پیشنهادات هنوز قطعی نشده است البته که به نظر ما قانون از ابتدا روشن نوشته شده و همه مصادیق جرم سیاسی در قانون ذکر شده است اما اختلاف در اجرای قانون موجب اصلاح شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون جرم سیاسی تشخیص برخی از موارد به قاضی سپرده شده است، در واقع قاضی در مواردی باید به تفکیک جرم سیاسی از امنیتی بپردازد که متاسفانه این موضوع موجب برداشت‌های متفاوت از قانون شده است.

«قانون جرم سیاسی» در جلسه علنی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۵/۲/۲۹ به تأیید شورای نگهبان رسید و در خرداد ماه همان سال از سوی از سوی رییس مجلس به دولت ابلاغ شد./908/241/ح

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۰:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۰:۲۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۴۸
اذان مغرب
۲۰:۲۴:۴۰