vasael.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 07 July 2019
یک استاد درس خارج فقه:

رعایت حجاب و عفاف اسلامی، پیام بزرگ حضرت معصومه برای دختران است

وسائل ـ حجت‌الاسلام تبریزی با بیان اینکه اعتقاد به اصل ولایت فقیه و رعایت حجاب توصیه اکثر شهدا بوده است، گفت: رعایت حجاب و عفاف اسلامی پیام مهم کریمه اهل بیت(ع) است. دختران و زنانی که خود را محب این بانوی بزرگوار می‌دانند باید مقید به رعایت حجاب اسلامی باشند

به گزارش وسائل، حجت الاسلام «سید فتاح تبریزی»گفت و گو| رعایت حجاب و عفاف اسلامی، پیام بزرگ حضرت معصومه(س) برای دختران است در گفت و گوییبا ابراز تاسف از وضعیت فرهنگی جامعه، اظهار کرد: مسئولان، مبلغان، مداحان و سایر کسانی که مردم با مشاهده آنان به یاد دین می افتند، باید رفتار و گفتار خود را ارزیابی کنند زیرا وضعیت موجود نتیجه عملکرد ما است.

این استاد درس خارج فقه افزود: اینکه عملکرد دیگران اثر مستقیم در باورهای دینی مردم دارد، مطابق با آموزه های دینی نیست زیرا افراد باید اعتقادات خود را از سرچشمه های اصلی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) دریافت کنند، لذا نباید یک جوان با مشاهده فردی با ظاهر مذهبی که رفتارش کاملا ضد دین است، دچار شک و تردید شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اعتقاد به اصل ولایت فقیه و رعایت حجاب جزو توصیه های اکثر شهدا بوده است، گفت: حجاب و عفاف دختران ما موجب رضایتمندی شهدا از ما می شود بنابراین نباید نسبت به این فریضه دینی غفلت کرد.
 
تبریزی وظیفه والدین و معلمان را در ترویج حجاب و عفاف اسلامی بسیار مهم دانست و بیان کرد: متاسفانه تربیت نادرست این دو گروه و وضعیت مدارس، دانشگاه ها و صدا و سیما مانع از توسعه پوشش اسلامی در کشور شده است. گام اول و اساسی، فرهنگ سازی و اقناع سازی است.
 
وی با بیان اینکه دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین فرصت تبیین درست و مهربانانه موضوع رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان و مردان است، تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف اسلامی پیام مهم کریمه اهل بیت(ع) است. دختران و زنانی که خود را محب این بانوی بزرگوار می دانند باید مقید به رعایت حجاب اسلامی باشند./908/422/ح
 
 
منبع: شبستان با تصحیح
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۴:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۶:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۱۴:۵۲