vasael.ir

کد خبر: ۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ - 02 July 2019

جامعه نیاز به شادی و نشاط دینی دارد

وسائل ـ مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد گفت که امروز موضوع نشاط در جامعه به حاشیه رفت و ما وظیفه داریم شادی و نشاط را بر اساس مبانی دینی برای مردم به تصویر بکشیم.

به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام مهران مجیدی جامعه نیاز به شادی و نشاط دینی داردمدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد در گفتگویی بیان داشت، «نشاط و امید به آینده» را یکی از شاخصه‌های جامعه تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: متأسفانه امروز موضوع نشاط در جامعه به حاشیه رفته و تعاریف ناهمگونی بر آن بار شده است.

وی با تأکید بر اینکه شادی و نشاط یک مفهوم مقدس در دین اسلام است، افزود: با وجود اینکه سال‌هاست از ارائه این مفهوم دینی می‌گذرد، اما همچنان آنطور که باید و شاید مورد واکاوی و شناخت قرار نگرفته است.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد گفت: ما در مجموعه مساجد کشور در ابتدا به دنبال این هستیم که این تعاریف نادرست از مقوله نشاط را اصلاح و به نوعی باز تعریف کنیم. شادی و نشاط باید بر اساس مبانی دینی برای مردم به تصویر کشیده شود، به عبارت دیگر، شادی و نشاطی که در مبانی دینی تبیین شده کاملاً مغایر با آن چیزی است که امروز در جامعه اسلامی دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه ما به عنوان یک فرد مسجدی این است که این شادی و نشاط ـ البته بر اساس مبانی دینی ـ را به جامعه تزریق کنیم. یکی از موقعیت‌های زمانی مهم برای این کار دهه کرامت است، البته ما در طول سال ایام نشاط‌آور بسیار دیگری نیز داریم، مانند عید مبعث و عید سعید غدیر که عیدالله الاکبر است.

به گفته مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد، ما باید باور داشته باشیم که نشاط یکی از عوامل مهم و اساسی حرکت، پویایی و سرزندگی جامعه است که امروز چنین نشاطی در جامعه ما دیده نمی‌شود.

وی با تأکید بز اینکه باید از ظرف زمانی دهه کرامت نهایت بهره را برای تزریق نشاط به جامعه استفاده کرد، گفت: ما باید مبانی شادی و نشاطی که مورد رضای خداوند متعال و اهل بیت (ع) است، به خوبی بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم، باید بدانیم که لبخند صرف و مزاح نازل‌ترین جایگاه در موضوع شادی و نشاط دارد، گرچه خوب است اما صرف این کار کافی نیست، در حالیکه باید در جامعه اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام چشمه نشاط و شادی و صفا و صمیمیت باشیم.

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: کرامت نیز یکی دیگر از کلیدواژه‌های اساسی دین اسلام محسوب می‌شود، این موضوع نقش فوق‌العاده زیادی در تعاملات اجتماعی دارد. حدود هزار و چهارصد سال است که از زمان حیات ظاهری اهل بیت (ع) می‌گذرد، هر انسانی باید خود را مورد سنجش قرار دهد که در این مدت چقدر نسبت به مفهومی مثل کرامت اهتمام داشته است و چقدر سعی کرده آن را در سرزمین وجودی خود، محیط خانواده و حتی به جامعه خود منتقل کند./908/422/ح

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۰:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۰:۲۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۴۸
اذان مغرب
۲۰:۲۴:۴۰