vasael.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ - 01 July 2019
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار:

ارسال مصوبات کمیته فقهی به ۲۵ بورس عربی

وسائل ـ دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار از تهیه مجموعه "مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک" به زبان عربی و ارسال آن به ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف خبر داد.
به گزارش وسائل، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و ارسال مصوبات کمیته فقهی به ۲۵ بورس عربیاوراق بهادار و عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران گفت: پیرو دستور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تمرکز کمیته فقهی بر ابزار‌های مالی اسلامی در ایران به عنوان یکی از موضوعاتی که باب تعامل و توسعه همکاری‌های علمی و اجرایی را با سایر بورس‌های اسلامی در دنیا باز می‌کند، مقرر شد مصوبات این کمیته درخصوص انواع ابزار‌های مالی اسلامی به زبان عربی ترجمه و در قالب یک مجموعه چاپ و منتشر شود.

مجید پیره افزود: این کار در نهایت توسط دبیرخانه کمیته فقهی انجام شد و با کمک و همکاری برخی مترجمین حرفه‌ای زبان عربی به سرانجام رسید.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: در حال حاضر «مجموعه مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک» به زبان عربی چاپ و آماده شده و به حدود ۲۵ بورس عربی در کشور‌های مختلف ارسال شده است؛ هدف از این کار هم توسعه همکاری‌های علمی و اجرایی در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی از یک طرف و معرفی دستاورد‌های کمیته فقهی در موضوع مالی اسلامی و بررسی فقهی انواع ابزار‌ها در وهله دوم است.

پیره ادامه داد: بر این مبنا بورس‌های قطر، امارات متحده عربی، سوریه و تعدادی از بورس‌های عربی در کشور‌های افریقایی و همچنین بازار سرمایه لبنان و عراق شناسایی شدند. سپس این مجموعه طی نامه‌ای توسط رئیس سازمان بورس، برای روسای آن بورس‌ها ارسال شد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: همچنین در نظر داریم با شورا‌های فقهی در کشور‌های مختلف و در سطح بین‌الملل مکاتباتی داشته باشیم و کتاب مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک را که به زبان عربی آماده شده، ارسال کنیم.

به گفته پیره، در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شورای فقهی در کشور‌های مختلف در سطوح مختلف فعالیت دارند که بعضی از این شورا‌های فقهی در سطح ملی و برخی در سطح یک نهاد یا موسسه فعالیت می‌کنند و بر حسن اجرای ملاحظات فقهی در مقام اجرا در حوزه کاری خود نظارت دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی ایران افزود: از مجموع این ۱۴۰ شورای فقهی، تقریبا ۴۵ شورای فقهی را شناسایی کردیم و ان‌شاالله با ارسال این کتب عربی، بابی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی بین کمیته فقهی بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران و شورا‌های فقهی در سایر کشور‌ها رقم می‌خورد./908/241/ح
 
 
منبع: بازار سرمایه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۳ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۸:۱۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۵:۳۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۰:۲۹
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۰۲