vasael.ir

کد خبر: ۱۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ - 30 June 2019
رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

تصمیمات و رسیدگی‌های عادلانه قضایی، تضمین کننده عدالت در نظام حقوقی و اسلامی است

وسائل ـ رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: تصمیمات و رسیدگی‌های عادلانه قضایی، تضمین کننده عدالت در نظام حقوقی و اسلامی است.
به گزارش وسائل، حجت اسلام اسماعیل صادقی نیارکیتصمیمات و رسیدگی‌های عادلانه قضایی، تضمین کننده عدالت در نظام حقوقی و اسلامی است رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بر اساس این برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه پرونده‌ها نباید با اطاله مواجه شوند و این مهم بیش از گذشته در اولویت قرار گرفته است و با کار‌های انجام گرفته میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها درواحد‌های قضایی از ۱۰۷ روز به ۶۴ روز کاهش یافته است.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه باید به نقطه‌ای برسیم که مردم دیگر از طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها گله‌مند نباشند و گفت: مبارزه با فساد در درون تشکیلات به عنوان اولویت دستگاه قضایی توسط رهبری تبیین شده است.

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: علاوه بر آن مبارزه با فساد بیرون از دادگستری نیز اولویت مهمی است که مورد توجه قرار دارد و در این میان فساد درجاتی دارد که افراد حقیقی و اشخاص حقوقی و سازمان‌ها نیز به آن دچار می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در این خصوص هیچ خط قرمزی برای قوه قضائیه وجود ندارد، قانون خط قرمز این قوه بوده و هر کسی از آن تخطی کند و یا فسادی را مرتکب شود باید در برابر مردم پاسخگو با شد و هم با برخورد قاطعانه دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: فردی که اندیشه فساد در ذهن دارد باید فراموش کند چراکه بطور قطع ایجاد فساد برای مرتکب هزینه‌های بسیار سنگینی را به دبنال دارد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی، پیشگیری از اعتیاد را از جمله اولویت‌های مهم این استان اعلام کرد و افزود: دادگستری استان برخورد تساهل گرایانه و سستی را در برنامه‌ها ندارد بلکه برخورد قاطعانه و بی امان در حوزه فساد و برخورد با مرتکبین قاچاق مواد مخدر و افرادی که برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند را در اولویت قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: شهادت دکتر بهشتی و یارانش دلیل بر مظلومیت جمهوری اسلامی شد و از طرفی تثبیت و به اثبات رساندن حقانیت جمهوری اسلامی درمقابل جهانیان بود و نه تنها این واقعه زیانی از حیثت استمرار وارد نکرد بلکه ملت بیش از گذشته یکپارچه و متحد شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: خون شهید جریان جدیدی در جمهور‌ی اسلامی ایجاد می‌کند و موجب قوت این نظام می‌شود و حال این سوال بوجود می‌آید که چرا دکتر بهشتی و یاران او راشهید کردند، آیا خصومت شخصی داشتند؟

رییس شورای قضایی استان اضافه کرد: اینگونه نبود، شهید بهشتی جان خود را برای مسائل شخصی نداد بلکه برای اسلام، قرآن، نظام توحیدی و نظام اسلامی داد.

صادقی نیارکی افزود: بر این اساس تفکر شکل گرفته‌ای با اسلام، نظام و امام راحل مخالف بود و، چون شهید بهشتی در مقابل این جریان جانانه ایستادگی کرد دشمنان تحمل نکرده و این بزرگوار را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی آیت الله بهشتی در گفتمان قبل و بعد انقلاب و فعالیت محوری ایشان در حکومت اسلامی و نظام علوی موضوع عدالت بود که آن همواره مورد تاکید دین اسلام و رهبری است.

عالیترین مقام قضایی استان ادامه داد: قوه قضائیه تضمین کننده عدالت است و به این معنا نیست که در سایر سازمان‌ها و طبقات جامعه این مولفه مورد نیاز نیست، بلکه عدالت به واسطه آحاد مختلف جامعه عملیاتی و تحقق می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه مسئولیت مضاعفی دارد، هم در تصمیمات قضایی باید عادلانه رسیدگی کند و هم تضمین کننده عدالت در نظام حقوقی و اسلامی است و اگر مسئولی از عدالت و قانون منحرف شد این قوه وارد عمل می‌شود./908/241/ح
 
 
منبع: روابط عمومی دادگستری زنجان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶