vasael.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 30 June 2019
تازه‌های نشر؛

حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود

وسائل ـ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی کتاب «حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران» را منتشر می‌کند.
به گزارش وسائل، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتابحقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود «حقوق خانواده در جمهوری اسلامی ایران» را که مراحل پایانی آماده سازی و چاپ را می‌گذراند به زودی روانه بازار نشر خواهد کرد. این کتاب حاصل تلاش علمی فرج‌الله هدایت‌نیا در گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است. در مقدمه قانون اساسی، از خانواده به «واحد بنیادین جامعه» یاد شده و تشکیل آن زمینه ‏ساز اصلی حرکت تکاملی و رشدیابنده انسان نامیده شده است. اصل دهم قانون اساسی نیز با تأکید بر همین معنی، آسان کردن‏ تشکیل‏ خانواده‏، پاسداری‏ از قداست‏ خانواده‏ و استواری‏ روابط خانوادگی‏ بر پایه‏ حقوق‏ و اخلاق‏ اسلامی را ضروری شمرده است. به همین دلیل، حقوق خانواده در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار بوده و آگاهی از آن برای همگان به ویژه دانشجویان و دانش‌پژوهان ضروری خواهد بود.

حقوق خانواده جمهوری اسلامی ایران مباحث گسترده‌ای را شامل می‌گردد و روز به روز بر حجم مطالب و مسایل آن افزوده می‌شود. این کتاب اهمّ مباحث مورد نیاز دانشجویان، دانش‌پژوهان و سایر علاقه‌مندان به مباحث حقوق خانواده را به قلمی روان تأمین می‌نماید. مباحثی پیرامون چگونگی تشکیل خانواده، حقوق و مسئولیت‌های خانوادگی، روابط مالی و غیرمالی همسران، انحلال خانواده، و حقوق اولاد عناوین کلی مباحث این کتاب می‌باشد.

پژوهشگاه حوزه دانشگاه آثار متعددی را در حوزه خانواده از جمله: نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی، نظریه سازی دینی در علوم اجتماعی با تطبیق بر جامعه شناسی خانواده، خانواده در نگرش اسلام و روان‏شناسی، خانواده در اسلام، جامعه شناسی خانواده با نگاهی به منابع اسلامی و اسلام و جامعه شناسی خانواده منتشر کرده است./908/241/ح
 
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶