vasael.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ - 29 June 2019

امام صادق اسلام را مقابل انحرافات فکری و عقیدتی حفظ کردند

وسائل ـ یک استاد اخلاق با بیان اینکه امام صادق(ع) با برپایی کلاس‌های درس و تربیت شاگردان فراوان اسلام را مقابل انحرافات فکری و عقیدتی زمان خود حفظ کردند، گفت: خوشبخت‌ترین انسان کسی است که نعمات الهی را طبق دستور او به کار ببرد این مصداق شکر نعمت الهی است.

به گزارش وسائل، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» امام صادق(ع) اسلام را مقابل انحرافات فکری و عقیدتی حفظ کردنددر جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت:‌  برخی انسان‌ها همین که می‌میرند وارد آتش دوزخ می‌شوند زیرا بدون حساب و کتاب دینی زندگی کردند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه وقتی انسان بدون ‌حساب و کتاب دین زندگی کند آخرت او نابود می‌شود، تصریح کرد: خداوند نعمات خود را در مدت عمر کوتاه دنیا به انسان عاریه داده است بنابراین باید از آنها برای کسب رضای الهی استفاده کرد، گوش، چشم، اعضای وجودی انسان، قدرت جوانی، عمر و همه نعمات الهی است که باید برای بندگی خدا صرف شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خوشحالی آخرت در مقابل خوشحالی‌های دنیا بی‌نهایت است، اظهار کرد: اصحاب امام حسین(ع)‌ با اهدای خون قلب خود به امام خوشحالی بی‌نهایت آخرت را برای خود فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: روز عاشورا امام حسین(ع) بعد اینکه از همه چیز خود برای خدا گذشته بود فرمودند «خدایا هرچه به من دادید برای تو بود من چیزی نداشتم که برای تو بیاورم».

وی با تاکید بر اینکه خداوند یک مجموعه از نعمات خود را به ما عنایت کرده که امانت هستند، ابراز کرد: کسانی که طبق دستور الهی نعمات را در مسیری که خداوند خواسته مصرف می‌کنند امانتداران خوبی هستند که هنگام مرگ آن نعمات را به خوبی به صاحب خود برمی‌گردانند.

آیت‌الله جاودان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه فقر من مقابل خدا فخر من است، گفت: شما باید نعمات الهی را به دست صاحب آن یعنی خداوند بدهید، خوشبخت‌ترین انسان کسی است که نعمات الهی را طبق دستور او به کار ببرد اگر کسی چنین کند شکر نعمت الهی را به جا آورده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) دین را آورده و امام آن را حفظ می‌کند، تاکید کرد: امروز دین شما دین پیامبر(ص) است که ائمه معصومین(ع) آن را به ما رساندند، امام حافظ دین است و با توجه به شرایط و وضعیت هر روزگار به شیوه خاص دین الهی را حفظ می‌کند.

وی افزود: با توجه مشکلات دینی، عقیدتی و فکری مردم زمان امام صادق(ع) حضرت با برپایی کلاس‌های درس و آموزش شاگردان توانستند دین را از انحرافات فراوان آن روزگار حفظ کنند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه زمان امام سجاد(ع)‌ فساد در جامعه فراوان بود، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی هم زمان اصلاحات از در و دیوار فساد می‌ریخت، امام باید مقابل این فساد مطابق زمان خود عمل می‌کردند./908/422/ح

 

منبع: شبستان با تصحیح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۹:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۷:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۳۵