vasael.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳ - 28 June 2019
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

سیاست زدگی باعث خروج قضات از دایره عدالت می‌شود

وسائل ـ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، بابیان اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید در عملکردشان نماد سلمان فارسی باشند با تاکید بر ضرورت پرهیز قضات از سیاست زدگی و اشرافی گری، گفت: سیاست زدگی باعث خروج قضات از دایره عدالت می‌شود.
به گزارش وسائل، حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گویی، در مورد سیاست زدگی باعث خروج قضات از دایره عدالت می‌شوداظهارنظر رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مبنی بر اینکه قضات و کارمندان باید از هر نوع سیاست زدگی و دنیاطلبی پرهیز کنند، گفت: آنچه مسلم است کارگزاران جمهوری اسلامی ایران چه در لوای قانونگذار باشند، چه به عنوان مجری قانون در دولت یا قوه قضائیه فعالیت کنند، باید در عملکردشان نماد سلمان فارسی باشند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قضات و سایر مسئولان نباید در روند فعالیتشان اشرافی گری کنند، به این صورت که سوار ماشین‌های آخرین سیستم شوند یا در منازل گرانقیمت زندگی کنند، ضمن اینکه باید در محل کارشان نیز درب اتاقشان به روی مردم باز باشد و با آن‌ها برخورد مناسبی داشته باشند.
 

قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید امیرالمومنین علی (ع) را الگو قرار دهند

قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید حقایق را برای مردم بشکافند، شبهه‌ها را رفع کنند و در روند فعالیت‌های خود امیرالمومنین علی (ع) را الگو قرار دهند.

وی تصریح کرد: قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید حقایق را برای مردم بشکافند، شبهه‌ها را رفع کنند و در روند فعالیت‌های خود امیرالمومنین علی (ع) را الگو قرار دهند و با ارباب رجوع رفتار مستبدی نداشته باشند و کرامت آن‌ها را حفظ کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم اکنون در دیگر کشور‌ها معتقدند که رئیس یک مجموعه مراجعان آن هستند، بنابراین رئیس ما هم مردم ایران هستند که بر اساس رای آن‌ها نماینده یا رئیس جمهور شده ایم، به همین دلیل باید به عنوان خدمتگزار توجه ویژه‌ای به نوع برخورد خود با آن‌ها داشته باشیم./908/241/ح
 
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۷:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۴:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۱:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۵۲