vasael.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ - 16 June 2019

غایة البادی فی شرح المبادی منتشر شد / مبانی فقه اسلامی در یک کتاب

وسائل ـ کتاب «غایة البادی فی شرح المبادی» که دربارۀ مبانی فقه اسلامی است توسط غلامرضا جمشیدنژاد اول تصحیح و تحقیق شده است. این کتاب که در عالم تشیع اهمیت فوق العاده‌ای دارد در قرن هفتم هجری به نگارش درآمده و نسخۀ مبنا در این اثر نیز مربوط به همین قرن است.

به گزارش وسائل، کتاب «غایة البادی فی شرح المبادی» دربارۀ مبانیغایة البادی فی شرح المبادی منتشر شد/ مبانی فقه اسلامی در یک کتاب فقه اسلامی است و توسط غلامرضا جمشیدنژاد اول تصحیح و تحقیق شده است.

مؤلف کتاب محمد بن علی بن محمد جرجانی غروی حلّی (سدۀ ۷- ۸ ه. ق) شاگرد مبرز علامۀ حلّی است. این کتاب را جرجانی در شرح کتاب «مبادی الوصول الی علم الاصول» استادش نوشته است. در این اثر جرجانی آرای استادش علامهحلّی را در جایی که لازم بوده در نهایت احترام نقد کرده است.

این کتاب که در عالم تشیع اهمیت فوق العاده‌ای دارد در قرن هفتم هجری به نگارش درآمده و نسخۀ مبنای جمشیدنژاد نیز مربوط به همین قرن است.

به گفتۀ مصحح، غایة البادی فی شرح المبادی الگویی خوب برای نقد آثار به شمار می‌رود و ما می‌توانیم شیوۀ نقد آثار بزرگان را از این کتاب یاد بگیریم. به عقیده جمشیدنژاد ما باید دریابیم که نقد آثار بزرگان نه تنها بی‌حرمتی به آنان نیست، بلکه بایسته و ضروری بوده و از آن جهت که بی‌تفاوت از کنار اندیشه‌های آنان نمی‌گذریم، نوعی احترام به بزرگان است.

این کتاب در ۳۲۸ صفحه توسط کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و مصححدر تصحیح آن از نسخه‌های خطی کتابخانۀ آستان قدس، مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله مرعشی و کتابخانۀ مرکزی اصفهان بهره برده است./908/422/ح

منبع: مهر 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳