vasael.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 07 June 2019
داداندیش تبیین کرد:

کاهش وابستگی فرهنگی با تولید محتوای مجازی در حوزه خانواده و سبک زندگی

وسائل ـ دبیر بخش خانواده و سبک زندگی یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال با تأکید بر اینکه تولید محتوا در حوزه خانواده و سبک زندگی می‌تواند کاهش وابستگی فرهنگی را ایجاد کند، گفت: ضرورت دارد تا باید‌ها و نباید‌های رفتاری را در این فضا مشخص و به معرفی محصولات این حوزه بپردازیم تا بتوانیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش وسائل، پروین داداندیش، دبیر بخش خاکاهش وابستگی فرهنگی با تولید محتوای مجازی در حوزه خانواده و سبک زندگینواده و سبک زندگی یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگویی گفت؛ با اشاره به اینکه گسترش فضای مجازی باعث ایجاد تغییرات زیادی در سبک زندگی شده است، اظهار کرد: زمانی که صحبت از سبک زندگی در فضای دیجیتال می‌شود، به این معناست که بتوانیم یک الگو در رفتار و مصرف محصولات دیجیتالی ارائه دهیم. اینجاست که سوالاتی مانند اینکه از چه محتوا و یا نرم‌افزار‌های موبایلی و یا بازی‌های رایانه‌ای باید استفاده کنیم، مطرح می‎شود؛ لذا ضرورت دارد تا باید‌ها و نباید‌های رفتاری را مشخص و به معرفی محصولات این حوزه بپردازیم.

دبیر بخش خانواده و سبک زندگی یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه خانواده و سبک زندگی تولید محتوا داشته باشیم، می‌توانیم کاهش وابستگی فرهنگی را ایجاد کنیم و با استفاده از این فضا تغییر سبک زندگی و ایجاد سبک زندگی خاص خودمان را در فضای مجازی به مردم معرفی کنیم. تولید محتوای خوب و مناسب برای خانواده و سبک زندگی در قالب دیجیتال، فرصتی است تا مخاطبان جذب این مطالب شوند.

داداندیش با تأکید بر اینکه یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال چند ماهی است که فراخوان داده است، اظهار کرد: امیدواریم آثار خوبی در حوزه‌های فناوری‌های نرم‌افزاری از جمله تلفن همراه، فناوری‌های نو، هنر‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و پایگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف از جمله سبک زندگی را شاهد باشیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون نزدیک به هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده و بنده مسئولیت دبیری کمیته داوری در حوزه سبک زندگی و خانواده را در این دوره از جشنواره بر عهده دارم. این دوره از جشنواره، با سایر دوره‌های قبلی تفاوت ویژه‌ای دارد. این تفاوت به نگاه محتوایی نسبت به آثاری که قرار است در شش موضوع مورد بررسی قرار گیرد، مربوط می شود.

دبیر بخش خانواده و سبک زندگی یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال با تأکید براینکه امروزه فضای دیجیتال، فضای بسیار گسترده‌ای است که خانواده‌ها می توانند اطلاعات خوبی را در این فضا کسب کنند، به ایکنا گفت: در بسیاری از موارد، محتوا‌هایی که یک خانواده اسلامی در حوزه تربیت دینی و مهارت‌های روز خانواده نیاز دارد، موجود نیست و یا محتوای ایرانی کم است؛ امیدواریم با این فراخوان، فعالان عرصه مجازی که دغدغه حوزه خانواده و سبک زندگی را دارند، در بعضی از این موضوعات متمرکز شوند.

داداندیش با اشاره به اینکه گاهی اوقات محتوا‌هایی متناسب با سبک زندگی خانواده ایرانی در فضای مجازی وجود دارد، اما خانواده‌ها آن‌ها را نمی‌شناسند، اظهار کرد: ما امیدواریم این جشنواره و آثارش محل رجوعی باشد تا خانواده‌ها با این محتوا‌ها ارتباط گیرند.

وی با بیان اینکه امسال جوایز خوبی برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مرکز فناوری‌های دیجیتال قول داده تا به آثاری که از نظر محتوایی ارزشمند هستند و جایزه می‌گیرند، کمک کند تا از نظر شاخص‌های فنی ارتقا پیدا کنند و بهتر در دسترس باشند. از این طریق امیدواریم خانواده‌ها و جوانان بتوانند از این محتوا‌ها استفاده کنند؛ بر این اساس و با این فعالیت‌ها، یقین دارم در آینده شاهد آثار محتوایی بیشتری خواهیم بود.

دبیر بخش خانواده و سبک زندگی یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در خصوص مخاطبین این جشنواره نیز گفت: تمامی کسانی که در حوزه نرم‌افزاری و تولید انیمیشن، کلیپ یا بازی‌های رایانه‌ای و پایگاه‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

داداندیش با اشاره به اینکه امسال با توجه به اینکه جشنواره موضوع‌بندی شده است، فعالان دیجیتال می‎توانند آثارشان را در هرکدام از این موضوعات شرکت دهند، گفت: موضوعی که ما به صورت تخصصی بررسی خواهیم کرد، خانواده و سبک زندگی است که خیلی گسترده و از اهمیت بالایی برخوردار است. باتوجه به اینکه در فضای مجازی همه به دنبال جذب مخاطب هستند و تعداد زیادی از مخاطبان می‌توانند نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها باشند، فعالیت در این حوزه می‌تواند سبک زندگی صحیح و اصولی را به جامعه و خانواده‌ها آموزش دهد./908/422/ح

 

منبع: ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۲ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۹:۲۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۶:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۹:۴۲
اذان مغرب
۲۰:۱۸:۱۳