vasael.ir

کد خبر: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 16 November 2015
معرفی کتاب؛

قمه زنی؛ زخمی بر چهرۀ تشیع

پایگاه اطلاع رسانی وسائل – مؤسسه بوستان کتاب به تازگی، اثر جدیدی به نام «قمه زنی؛ زخمی بر چهرۀ تشیع» منتشر کرده که در این اثر مؤلف به بررسی فقهی ادله موافقان و مخالفان پدیده قمه زنی به عنوان نوعی عزاداری بر اهل بیت(ع) پرداخته و آثار فقهی کلامی آن را بر جامعه مورد ارزیابی قرار داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وسائل به نقل از خبرگزاری حوزه؛ کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب گفت: مؤسسه بوستان کتاب به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اثر جدیدی به نام «قمه زنی؛ زخمی بر چهرۀ تشیع»، تالیف حجت الاسلام محمدعلی افضلی چاپ و منتشر کرده است.

مهدی محدثی افزود: قمه زنی، یکی از آسیب های عزاداری در زمان ما و از شیوه های نامتعارف عزاداری است که از مصادیق بارز تحریف در سوگواری بر پیشوایان معصوم می باشد و متاسفانه تا به امروز، موجب سوء استفادۀ فراوان دشمنان اسلام و تبلیغ علیه شیعه نیز شده است.

وی در مورد محتوای این اثر تصریح کرد: مؤلف دراین کتاب، کوشیده تا در سه فصل، به بازخوانی تاریخ و خاستگاه قمه زنی، دیدگاه فقها در این موضوع و بررسی آسیب های قمه زنی بپردازد و با تبیین ادلۀ فقهی، عدم جواز قمه زنی را ثابت کند و دیدگاه مدافعان این پدیده را ارزیابی و نقد نماید.

محدثی در ادامه افزود: این کتاب با استفاده از منابع معتبر حدیثی و تاریخی ، برای گروه مخاطبان عمومی نگاشته شده و در 148 صفحه و قطع رقعی چاپ شده و با قیمت 8000 تومان، در فروشگاه های موسسۀ بوستان کتاب در قم، مشهد، تهران و اصفهان عرضه می گردد. 102/922/ض

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶