vasael.ir

کد خبر: ۱۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ - 06 May 2019
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها ممنوع است

وسائل ـ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: خرید و فروش سگ در فضای مجازی و همچنین سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها ممنوع است و باید قوه قضاییه نسبت به آن ورود کند.
به گزارش وسائل، علیرضا سلیمی در گفتگویی، در رابطه با مطالبه بسیاری سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها ممنوع استاز مردم که در سامانه «فارس من» مبنی بر برخورد قضایی با خرید و فروش سگ در سایت‌های دیوار، شیپور و فضای مجازی ثبت کرده‌اند، گفت: نظام قضایی ما براساس نظام فقهی و دینی شکل گرفته که این نظام، خرید و فروش سگ را ممنوع اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اگر سگ، سگ گلّه و شکاری باشد مشکلی ندارد، اما خرید و فروش سگ ولگرد و تزئینی غیرقانونی و غیرمجاز است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: بنابراین خرید و فروش سگ از جمله معاملات حرام است و به نظر می‌رسد قوه قضاییه باید نسبت به آن ورود کند.

سلیمی گفت‌: خرید و فروش سگ در فضای مجازی و همچنین سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها از جمله افعال حرام و برگرفته از فرهنگ غلط غربی است که به آرامی به فرهنگ جامعه ما در حال نسوخ است.

وی گفت: مجلس هیچگونه مشکلی برای برخورد قوه قضاییه با این موضوع نمی‌بیند هرچند که نباید فقط باید جرم‌انگاری کنیم و مُدام در جامعه صحبت از جرم کنیم، اما قوه قضاییه می‌تواند مانع اینگونه کار‌ها شود از طرفی بهایی که گرفته و پولی که در این رابطه رد و بدل می‌شود، حرام است./909/241/ح
 
منبع: فارس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین الهی خراسانی
Iran, Islamic Republic of
22:03 - 1398/02/17
سلام
کدام فقیه معاصر خرید و فروش سگ را حرام می‌داند؟!
کدام ماده قانونی خرید و فروش، نگهداری یا گردش خیابانی سگ را جرم انگاری کرده است؟!
از سایت وسائل انتظار می‌رود از نشر مطالبی تا این حد به دور از آگاهی پرهیز کند!
مدیر پایگاه سلام علیکم

در خصوص اینکه فرمودید «کدام فقیه معاصر خرید و فروش سگ را حرام می‌داند؟!» توجه شما و مخاطبان عزیز را به نظر حضرات آیات سیستانی و مکارم شیرازی» جلب می‌کنم:
مسأله ۲۰۶۳ ـ معاملات حرام بسیار است، از آن جمله این موارد است: اوّل: خرید و فروش مشروبات مسکر، و سگ غیر شکاری و خوک، و همچنین مردار نجس ـ بنا بر احتیاط واجب ـ و در غیر اینها در صورتی که بشود از عین نجس استفاده قابل‌توجهی نمود که حلال باشد، مانند فضولات نجس که برای کود دادن بکار میرود، خرید و فروش جایز است.(توضیح المسائل حضرت آیت الله سیستانی)

پرسش: آیا نگهداری سگ های زینتی یا سگهای نگهبان جایز است؟ پاسخ: اگر به قصد استفاده مشروع و عقلایی مثل نگهبانی باشد اشکالی ندارد ولی خرید و فروش و نگهداری سگهای زینتی و امثال آن جایز نیست.(استفتاء از حضرت آیت الله مکارم شیرازی).

همچنین توجه به ماده ۶۳۸ ق.م.ا ۱۳۷۵ نیز خالی از لطف نیست که می گوید:«هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا «۷۴» ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی ‌که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌ دار کند، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا «۷۴» ضربه شلاق محکوم خواهد شد».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷