vasael.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 02 May 2019
رییس دادگستری یزد:

حمایت از کودک و نوجوان یک اقدام مهم در پیشگیری از جرم است

وسائل ـ رئیس کل دادگستری استان یزد در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد گفت: دفاع و حمایت از کودک و نوجوان به لحاظ ویژگی‌های عاطفی، جسمی و روحی که بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب هستند صرفاً یک عمل بشردوستانه نیست بلکه یک اقدام مهم تأثیرگذار در امر پیشگیری از وقوع جرم است.
به گزارش وسائل، رئیس کل دادگستری استان یزد درحمایت از کودک و نوجوان یک اقدام مهم در پیشگیری از جرم است کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد گفت: دفاع و حمایت از کودک و نوجوان به لحاظ ویژگی‌های عاطفی، جسمی و روحی که بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب هستند صرفاً یک عمل بشردوستانه نیست بلکه یک اقدام مهم تأثیرگذار در امر پیشگیری از وقوع جرم است.
 
محمدرضا حبیبی در ادامه تاکید کرد: کودکان و نوجوانان امروز زنان و مردان فردای جامعه بشری هستند و داشتن جامعه عاری از جرم یا کم جرم با تربیت صحیح این قشر و آنهم در سایه دفاع از حقوق آن‌ها امکان پذیر است و در آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به این مهم توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون حقوق کودک و متعاقباً تعیین وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی این کنوانسیون و تصویب آئین نامه اجرایی و تشکیل کارگروه‌های کارشناسی متعدد و کنفرانس‌های تخصصی در استان‌های مختلف با همکاری دفتر یونیسف در ایران بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی بر همکاری با یونیسف در این راستا است.

حبیبی افزود: تشکیل شعبه‌های رسیدگی به حقوق اطفال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور قضات مرتبط و تشکیل مرکز مهر خانواده در استان از جمله اقدام‌های مؤثر در تحقق رعایت حقوق کودکان است.

خشونت علیه کودکان و نوجوانان، معاضدت حقوقی و کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی و حقوق کودک در فرایند دادرسی عادلانه از محور‌های کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد است که به همت معاونت حقوق بشر و وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک برگزار می‌شود./909/241/ح
 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۳ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۸:۱۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۵:۳۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۰:۲۹
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۰۲