vasael.ir

کد خبر: ۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 27 April 2019
در نشست «فضای مجازی و فرصت‌ها و آسیب‌ها در گام دوم انقلاب» بیان شد؛

برخی در فضای مجازی با قمار جیب مردم را خالی می‌کنند

وسائل ـ عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری به بررسی فرآیند‌های سه گانه حاکمیت فضای مجازی، زیرساخت‌ها و اقتصاد فضای مجازی پرداخت، گفت: برخی در فضای مجازی با قمار جیب مردم را خالی می‌کنند و چاپیدن مردم را به اسم ارزش افزوده انجام می‌دهند.
به گزارش خبرنگار وسائل، نشست دو روزه «فضای مجازی و برخی در فضای مجازی با قمار جیب مردم را خالی می‌کنندفرصت‌ها و آسیب‌ها در گام دوم انقلاب» از سلسله کارگاه‌های تربیت نوجوان و جوان (آسیب ها، چالش‌ها و راهکارها) با حضور حجت الاسلام کهوند، عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ۵ و ۶ اردیبهشت در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام کهوند، عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری در این نشست به بررسی فرآیند‌های سه گانه حاکمیت فضای مجازی، زیرساخت‌ها و اقتصاد فضای مجازی پرداخت.

وی ادامه داد: به ظاهر گفته می‌شود که سازمان پنج چشم شامل کشور‌های آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، نیوزلند مدیریت فضای مجازی را برعهده دارند و این درحالی است که سه تا از این کشور‌ها مستعمره انگلیس هستند و در واقع نهاد حاکم بر فضای مجازی آمریکا و انگلیس هستند.

عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره دیگر مدیریت‌های حاکم بر فضای مجازی گفت: سازمان ملل متحد و ISOC از جمله نهاد‌های مدیریتی دیگر هستند که حاکمیت این فضا را به صورت توأم بر عهده دارند.

حجت الاسلام کهوند بیان داشت: از طرفی ۹۹ درصد سواد رسانه‌ای که در کشور تدریس می‌شود مربوط به یونسکو است که یونسکو قانون مواجه با سواد رسانه‌ای را تدوین کرده است مبنی بر اینکه حکومت حق دخالت در رسانه را ندارد و مردم باید در مواجه با رسانه مقاوم و توانمند شوند.


کار یونسکو ادبیات سازی و گفتمان سازی است

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر این مطلب که کار یونسکو ادبیات سازی و گفتمان سازی است، اظهار کرد: در راستای همکاری سه نهاد مدیریتی بر فضای مجازی، سازمان ملل قواعد و قوانین را از ISOC می‌گیرد که این سازمان دارای سه نهاد است و کار‌های حقوقی و فنی و فرهنگ سازی را انجام می‌دهند.

وی در ادامه ضمن انتقاد نسبت به این مطلب که در اوج تحریم‌ها ۱۴ کشور به همراه ایران از مواهب زندگی هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: در واقع در رأس مدیر و مجری فضای مجازی، کشور صهیونیستی است که حاکمیت اصلی به آن باز می‌گردد.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در مسائل خانوادگی گفت: براساس آمار حدود ۵۰ درصد از کل طلاق‌های انگلیس مربوط به فیسبوک است و در واقع کشور‌ها در آموزش و پرورش و در فضای مجازی در دولت یهودی در حال نفس کشیدن هستند.


جای خالی کشور‌های مسلمان در حاکمیت فضای مجازی

عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد نسبت به حاکمیت دوسویه فضای مجازی که متعلق به آمریکا و انگلیس است، گفت: جای خالی کشور‌های مسلمان در این حاکمیت خالی است.

وی درباره زیرساخت‌های فضای مجازی گفت: زیرساخت‌های این فضا به دو قسمت نرم و سخت تقسیم می‌شود که قسمت نرم آن شامل نرم افزارها، برنامه نویسی، تولید فیلم و بازی است و در عین حال ۶ میلیارد دلار پرفروش‌ترین محصول جهان متعلق به موتور قدرتمند تولید بازی است که در این قسمت هم تحریم وجود دارد.

حجت الاسلام کهوند در بررسی تحلیلی فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ابراز کرد: سه شبکه ارتباطی در فضای مجازی وجود دارد که شامل تلفن ثابت و تلفن همراه و اینترنت است که در این بخش‌ها ما سناریو و ایده پردازی نداریم و بزرگترین مشکل، سلطه دشمن بر فضای مجازی کشور است.

وی در ادامه درباره محتوا‌های نامناسب ارائه شده در فضای مجازی گفت: فضای مجازی بر دو عنصر خشونت و شهوت استوار است و هدف محتوا‌ها ترویج و تحریک و انحراف در این راستا است.


منشأ درآمد فضای مجازی چیست؟

حجت الاسلام کهوند در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که منشأ درآمد فضای مجازی چیست؟ گفت: در واقع در این فضا برخی با قمار جیب مردم را خالی می‌کنند و چاپیدن مردم را به اسم ارزش افزوده انجام می‌دهند.

این محقق و پژوهشگر حوزی با اشاره به این مطلب که فضای اقتصاد مجازی بر روی کاربر بنیان شده است، تصریح کرد: در واقع در این فضا هر چه تعداد کاربران بیشتر باشد درآمد بیشتری حاصل می‌شود و در واقع اعضاء در قدرت اقتصادی به این فضا کمک می‌کنند.

گفتنی است، مشروح این نشست به زودی در پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل منتشر خواهد شد./202/241/ح
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
طلبه
Iran, Islamic Republic of
22:46 - 1398/02/08
رهبر معظم انقلاب و مراجع درباره خطرات ترویج روحیه قمار در جامعه هشدار داده اند.پمسوولان باید اقدام اجرایی و تقنینی نمایندو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶