vasael.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 16 April 2019

انتشار کتاب «اخلاق حرفه‌ای در گستره کنش‌گران حقوق کیفری»

وسائل ـ کتاب «اخلاق حرفه‌ای در گستره کنش‌گران حقوق کیفری» نوشته امیر مرادی توسط بنیاد حقوقی میزان منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش وسائل، امیر مرادی نویسنده و پژوهشگرانتشار کتاب «اخلاق حرفه‌ای در گستره کنش‌گران حقوق کیفری» حقوق در گفتگویی گفت: کتاب جدیدم با عنوان «اخلاق حرفه‌ای در گستره کنش‌گران حقوق کیفری» به‌تازگی توسط نشر میزان وابسته به بنیاد حقوقی میزان منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب، برای کسانی نوشته شده که نسبت به موضوعات و مسائل اخلاقی، دغدغه داشته و دل‌نگران‌اند؛ همچنین افرادی که به عملیاتی کردن ارزشِ نیکویی اهتمام دارند و به مباحث اخلاقی به‌ویژه اخلاق حرفه‌ای، نظام‌مندشدن و تخصصی‌شدن آن علاقه‌مند هستند.

وی درباره هدفش از نوشتن این کتاب گفت: هدفم ضمنِ تدوین و فراهم‌کردن ادبیات مقتضی در مورد اخلاق حقوقی و اخلاق عدالت کیفری؛ طرح مسئله آسیب‌شناسانه و نیز توسعه اخلاق حرفه‌ای در گستره اقتضائات اخلاقی مهم‌ترین حرفه‌های حقوق کیفری بود. در این راه با تمرکز بر ارزش دانایی و مواجهه خردمندانه و اساسی با نقض اخلاق حرفه‌ای توسط صاحب‌منصبان حقوق کیفری و پیشگیری از آن، مطالب کتاب را نوشتم تا این اطمینان حاصل شود که افراد و سازمان‌های متصدیِ حِرَف حقوق کیفری، به جنبه‌های انسانی و اخلاقی در قلمرو حرفه نسبت به خود و ذینفعان‌شان، ضمن اشراف به موضوعات و مسائل مرتبط و دارا بودن دیدگاه اخلاقی، ملتزم و مسئولیت‌پذیرند.

این پژوهشگر ادامه داد: مشاغلِ علوم جنایی، امروزه به منزله حِرَف و مناصبی مؤثر در زندگی بشر درآمده‌اند؛ طوری‌که مرام اخلاقی، جزئی مؤثر و ضروری از شخصیت حرفه‌ای صاحبان آن حرفه‌ها و منصب‌ها لحاظ شده و در دنیا دوره‌های اخلاق حرفه‌ای، در اغلب رشته‌های دانشگاهی بخصوص حقوق و نیز حرفه‌ها چه آموزش اخلاق مذکور در دوره‌های دانشگاهی، چه کارآموزی حقوقی و قضائی و چه ضمن خدمت صاحبان حِرَف و مناصب حقوقی ضروری تشخیص داده شده و سرفصل‌های مناسبی در این راستا تدوین شده است.
 
وی افزود: اخلاق حرفه‌ای، ملاحظاتی دارد که رفتار خوب حرفه‌ها را همراه و یا جدا از عوامل مصلحتی و قانونی، تعیین می‌کند. یکی از وظایف مهم این رشته، نقد حرفه‌هایی است که به رسمیت شناخته شده‌اند؛ زیرا کنترل‌های قانونی محدودیت دارند و غالباً ناظر به بعد از نقض مقررات است. اما رفتار‌های اخلاقی با تأکید بر خودفرمانی از آسیب، خسارت و سایر مشکلات قبل از وقوع آن‌ها پیشگیری می‌کند.

مرادی گفت: کتاب «اخلاق حرفه‌ای در گستره کنش‌گران حقوق کیفری» با ۳۸۴ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است./909/241/ح

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۹:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۷:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۳۵