vasael.ir

کد خبر: ۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ - 17 November 2018
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون تشریح کرد؛

نشانه‌های افراد هوشمند/ هوشمندی، زندگی زوجین را در برابر مشکلات ایمن می‌سازد

وسائل- حجت الاسلام والمسلمین تراشیون، صداقت، خوش اخلاقی، شوخ طبعی، پویایی افکار و… را از جمله ویژگی های افراد هوشمند برشمرد و یادآور شد: از جمله ویژگی های افراد هوشمند خوش بینی آن هاست البته منظور از خوش‌بینی ساده‌لوحی نیست بلکه واقع‌نگری است.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده در دوره تربیت کودک که از سوی دبیرخانه مفتاح در دانشگاه الزهرا برگزار شد، نشانه های هوشمندی در افراد را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان این که هوشمندی یک عامل تربیتی برای ایمن سازی تربیتی است، خاطرنشان کرد: افراد هوشمند دارای ویژگی های مختلفی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون، صداقت، خوش اخلاقی، شوخ طبعی، پویایی افکار و… را از جمله ویژگی های افراد هوشمند برشمرد و یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های افراد هوشمند خوش بینی آن ها است البته منظور از خوش بینی ساده لوحی نیست بلکه واقع نگری است.

وی افزود: افراد خوش بین یا واقع نگر اگر مشکلی با فرد به ویژه همسر خود داشته باشند هیچ گاه به دنبال بد شدن با این افراد نیستند بلکه علل این مشکل را بررسی می کنند که برای چه، فرد چنین رفتاری از خود نشان داد.

کارشناس مسائل خانواده، سوء تربیت، انتقام گیری، مشکلات بیرونی و مشکلات روانی را از دلایل و علل مهم بروز مشکلات در خانواده ها عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی و مهم اختلاف میان زوجین رفتار بیرونی دیگران بر آن ها است. برای نمونه مادر زن یا شوهر او را نسبت به همسر خود حساس می کنند و این سبب ایجاد مشکل می شود.

وی مدیریت هیجان را از دیگر ویژگی های افراد هوشمند دانست و بیان داشت: این افراد نه این که گرفتار هیجان نشود بلکه هیجانات خود را کنترل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تأکید بر این که قدرت در زندگی، زورگویی نیست بلکه قدرتمند کسی است که بتواند مسائل را حل کند، اضافه کرد: فرد هوشمند می تواند در مواقع حساس و مشکلات، همسر خود را مدیریت کند و اجازه بروز خطا یا اشتباه از او را بگیرد.

وی همچنین مسئولیت پذیری و حتی مسئولیت خواهی را از دیگر ویژگی های افراد هوشمند بیان کرد و اذعان داشت: سازگاری اجتماعی، محبوبیت، خودباوری و توانایی کلامی بالا از دیگر ویژگی های افراد هوشمند است.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود از دیگر ویژگی های افراد هوشمند را داشتن عزت نفس و خودسنجی برشمرد و گفت: متأسفانه در سیستم های آموزشی ما درس زندگی به افراد آموزش داده نمی شود و خیال می کنیم زندگی تنها درس خواندن خوب است./422/ 909/مفتاح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۷ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۹:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۷:۴۶
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۳۵