28 آذر 1395 : 12:57
خارج فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه 7
پایگاه اطلاع رسانی وسائل- حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی در بررسی مفهوم شناسی امر به معروف و نهی ازمنکر، برخلاف سیره مرسوم در فقه ،به بررسی مفهومی دو واژه معروف و منکر به شکل مقارن از منظر اهل سنت و امامیه پرداخت و در این جلسه به دیدگاه علماء لغت و فقهاء عامه در تبیین معنای «منکر» پرداخته شد .
23 آذر 1395 : 14:26
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه6
وسائل- حجت الاسلام والمسلمین محتبی الهی خراسانی ؛ امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ علوم اسلامی سبقه تفسیری، فقهی، حدیثی، اخلاقی، کلامی، اعتقادی دارد و علاوه بر موارد فوق اغراض تربیتی، حکومتی و اجتماعی نیز باید مورد نظر ما باشد و برای اینکه بتوان در کنار فقه به سایر ابعاد و اغراض توجه داشت لاجرم از اتخاذ چند رویکرد هستیم که بحث ما نیز مبتنی بر آنها می باشد.
17 آذر 1395 : 10:42
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه5
وسائل- حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی در بحث امر به معروف و نهی ازمنکر با رویکرد تربیتی،حکومتی خود عنوان کرد برای بررسی دقیق و علمی این بحث باید به شیوه مقارنهای یعنی فرا مذهبی،فرامکتبی و فرافقهی وارد بحث شد تا زوایای منحصر به فرد این واجب و برتری های آن نسبت به دیگر اندیشه ها روشن شود.
13 آذر 1395 : 09:58
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه4
پایگاه اطلاع رسانی وسائل - حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی در درس فقه امر به معروف گفت دربحث تبارشناسی امر به معروف و نهی ازمنکر، سیر بحث به لحاظ مطالعات اسلامی وبه لحاظ ساختار حکومتی باید مورد بررسی قرار گیرد.
09 آذر 1395 : 13:46
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه3
پایگاه اطلاع رسانی وسائل - حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی در بررسی پیشینه وتبارشناسی امر به معروف و نهی از منکر ؛این بحث ریشه تفسیری ،حدیثی،اجتماعی دارد و منحصر در شیعه و حتی مسلمین نیست و جامعه شناسان غربی نیز متوجه آن بوده و هستند البته جای تاسف وجود دارد که چرا به حماسه اباعبدالله(ع)که در راستای امربه معروف ونهی از منکربوده کم توجهی گردیده است.
07 آذر 1395 : 13:54
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه2
پایگاه اطلاع رسانی وسائل- حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی در بررسی و توضیح اینکه مقصود از بررسی فقهی امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد تربیتی ،حکومتی چیست؟ گفتند؛ ابتدا باید فرق میان فقه تربیت و فقهتربیتی و همچنین فرق میان فقهحکومت و فقهحکومتی بیان گردد تا در مرحله بعد مراد از رویکرد تربیتی،حکومتی در بررسی فقهی امر به معروف و نهی از منکر واضح شود.
06 آذر 1395 : 12:01
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه1
پایگاه اطلاع رسانی وسائل- حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی در درس فقه خود به بررسی فقهی امربه معروف و نهی ازمنکر، با رویکرد تربیتی ،حکومتی پرداختند. این استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان دراین جلسه به مباحث مربوط به مدخل و مقدمه بحث امربه معروف و نهی از منکر،وتبیین جایگاه این بحث وفهرست مطالب آن ،به صورت مقارن درفقه امامیه وعامه پرداختند.
11 دی 1348 : 03:30
دوره فقه امر به معروف/استاد الهی خراسانی/ جلسه 21
پایگاه اطلاعرسانی وسائل- جامعه اسلامی جامعهای است که هم در امر به معروف و هم در مشارکت در خیر فعال هستند و این یعنی امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله اجتماعی است؛ لذا معروف باید مصادیق معروف و منکر و حدود آن از واضحات باشد.