28 مرداد 1399 : 12:33
مدیر موسسه مطالعات راهبردی «جهان تمدن رسالت» عنوان کرد؛
افراد ضعیفالایمان؛ مهمترین طعمه منافقین در دولت اسلامی
وسائل ـ حجت الاسلام رنجبر پیرامون «ماهیت شناسی مواجه با مخالف» اظهار داشت: حکومت اسلامی با دو نوع چالش و مخالف مواجه است؛ مخالف داخلی و خارجی که مخالف داخلی خود به سه قسم اهل کتاب، منافقین و ضعیف الایمانها تقسیم میشود. اهل کتاب از طریق منافقین که بزرگترین چالش داخلی مسلمین محسوب میشوند، اهداف دشمن خارجی را پیش میبرند و جامعه هدف منافقین، افراد ضعیف الایمانی در درون جامعه اسلامی هستند که دائما در حال تذبذبند.
26 مرداد 1399 : 12:54
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مطرح کرد؛
نشست علمی | بررسی فقهی الگوی مطلوب دولت اسلامی
وسائل ـ حجت الاسلام کشوری در تبیین الگوی مطلوب دولت اسلامی گفت: دولت اسلامی عبارت است از دولتی که خودتنظیمی در روابط انسانی سیزده گانه را از طریق فربه کردن امر هدایت ایجاد میکند. در واقع جمهوری اسلامی جمهوری هدایت است، یعنی جمهوریای است که میتواند قلوب ملت ایران و ملتهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.
25 مرداد 1399 : 11:55
آیت الله اراکی؛
مشروعیت و قدرت دو پایه برای حکمرانی است
وسائل ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: از بسمالله سوره حمد تا آخرین آیه سوره ناس همگی بحث فقه سیاسی دارد؛ براین اساس هر کسی که حاکم است، باید مأذون از جانب خدا باشد وگرنه طاغوت است.
25 مرداد 1399 : 11:14
آیت الله میرباقری؛
رابطه عدالتخواهی حقیقی با حکمرانی اسلامی
وسائل ـ آیت الله میرباقری گفت: وقتی برای عدالت قیام میکنیم باید توجه داشته باشیم که عدالت، مقیاس تاریخی و اجتماعی دارد. یعنی عدالت تا در مقیاس تاریخ محقق نشود در مقیاس یک جامعه و در مقیاس حوزهی زندگی انسان محقق نخواهد شد. لذا هر کسی برای عدالت قیام میکند یا باید خودش محور تحقق عدالت تاریخی باشد یا ذیل محورِ تحقق عدالت تاریخی حرکت کند.
21 مرداد 1399 : 08:05
نقد و بررسی آیتالله جوادی آملی از نسبت دین و حکومت در منظر سکولاریسم
وسائل ـ آیتالله جوادی آملی گفت: حکومت در اسلام، حکومت و قدرتی است که در خدمت دین باشد و برای هدایت بیشتر مردم به کار گرفته شود؛ چراکه دین اهدافی دارد که بدون در دست داشتن حکومت، یا به سختی محقق میشود یا تحقق آن ممکن نیست.
21 مرداد 1399 : 07:49
آیت الله اراکی؛
ادعای فرمانروایی و حکمرانی، منطق قرآنی انبیاء است
وسائل ـ آیت الله اراکی گفت: نظام سیاسی که میخواهد در مورد مردم تصمیم بگیرد و فرمان دهد و مردم را از برخی کارها باز دارد و در انفال و دریا و کوه و … دخالت کند، باید مشروع و مقبول باشد لذا یک مطلب بسیار منطقی که در قرآن مطرح شده، این است که انبیاء همه مدعی فرمانروایی و حکمرانی بودند.
20 مرداد 1399 : 14:46
گفتگو| واقعه غدیر، منطق مستحکم اسلام در نفی سکولار و پایه گذاری قاعده حکومت در جامعه اسلامی است
وسائل ـ آیت الله حسینی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: مسئله غدیر، مسئلهای اعتقادی و پایه و اساس تفکر شیعه بوده و نصب امیرالمومنین علیه السلام به امامت در روز عید غدیر همه ابعاد سکولاریسم را نفی میکند، واقعه غدیر به صراحت، رهبری جامعه را در قاعده و ضابطه امامت و ولایت تعریف میکند.
16 مرداد 1399 : 14:54
آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد؛
خطر نفوذ فکری بیگانگان در مسئولان
وسائل ـ آیت الله مصباح گفت: یکی از بدترین ظلمها این است که به ما میگویند این ایدههایی که در زمینه سیاسی به شما القا میکنیم از دینتان بهتر است، و اگر امر بین آموزههای دین و آموزههای حقوقی که ما به شما القا میکنیم دائر شود، آموزههای ما مقدماند.
14 مرداد 1399 : 18:33
آیت الله علم الهدی؛
نقطه مشترک تمام فقهای مشروطه اعتقاد به ولایت فقیه بود
وسائل ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مخالفتها و موافقتهای فقهاء با مشروطه، بر اساس مبنای فقهی بود گفت: البتّه نقطهی مشترک تمام فقهای این دو گروه، اعتقاد به ولایت فقیه بود. تمام مباحث دیروز و امروز بر سر همین کلمه است که ولایت فقیه اصل مشترکی بود که همه به آن اعتقاد داشتند و اینطور نیست که بگوییم کسانی که طرفدار مشروطه بودند، مخالف ولایت فقیه بودند.