vasael.ir

کد خبر: ۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ - 28 June 2018

پرونده ویژه| اندیشه سیاسی شهید بهشتی

وسائل- به مناسبت شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در واقعه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی پایگاه تخصصی وسائل در قالب پرونده ای ویژه به بررسی اندیشه و افکار سیاسی ایشان پرداخته است.

شهید بهشتی را می توان یکی از شخصیت های برجسته ای در انقلاب دانست که علاوه بر رفتار سیاسی تاثیر گذار، دارای اندیشه و تفکری عمیق بوده که در مسیر پیروزی و استقرار نظام اسلامی نیز تاثیر به سزایی داشته است. سهم بزرگ ایشان در تدوین قانون اساسی و اسلوب حکومتی ایران را نمی توان نادیده انگاشت. جایگاه ایشان در تاسیس اولین حزب رسمی تاریخ انقلاب اسلامی نیز شایان توجه است.

مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حزب جمهوری اسلامی بود. این حزب به خاطر حُسن شهرت مؤسسان آن، به شدت از سوی جامعه انقلابی ایران مورد استقبال قرار گرفت و شهید بهشتی نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی انتخاب گردید. این حزب در تاریخ  7 تیرماه سال 60 هدف بمگذاری قرار گرفت که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب شد.

پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل به مناسبت سالگرد شهادت این شهید بزرگوار و 72 تن از یارانش در فاجعه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی برآن است تا در قالب یک پرونده ویژه به بررسی آراء و اندیشه سیاسی شهید بهشتی و به صورت مرتبط با بحث حزب و حزب گرایی در تفکر اسلامی بپردازد که در ذیل می توانید این تولیدات را مشاهده نمایید.

معرفی مقاله| نقش و جایگاه احزاب سیاسی در حکومت اسلامی

مقاله| دیدگاه امنیتی شیعه با تاکید بر اندیشه آیت الله شهید بهشتی

اطلاع نگاشت| بهشتی در آینده شناخته خواهد شد

معرفی مقاله| جایگاه حزب در اندیشه امام خمینی

گفت‌وگو| شهید بهشتی؛ فقیهی که اهتمام ویژه‌ای در کارآمد سازی فقه حکومتی داشت

ادامه دارد...................

120/د

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴