vasael.ir

کد خبر: ۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ - 12 March 2018
معرفی کتاب؛

کتاب "درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی» منتشر شد

وسائل ـ «درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی»، نوشته سیدمحمدمهدی میرباقری در مورد فقه حکومتی توسط انتشارات تمدن نوین اسلامی منتشر شد.

به گزارش وسائل، کتاب «درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی» شامل مجموعه دیدگاه‌های آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مورد فقه حکومتی به تحقیق و نگارش یحیی عبداللهی منتشر شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سه رویکرد اصلی در صحنه مطالعات فقه حکومتی را به ترتیب فقه موضوعات، فقه نظامات و فقه سرپرستی نام نهاده‌ایم، رویکرد فقه موضوعات عنوانی بر روش فقه سنتی است که تاکنون شیوه رایج و متداول حوزه‌های علمیه بوده است. رویکرد فقه نظامات که ایده اصلی آن توسط شهید محمدباقر صدر مطرح شد در یک سطح برتر از تفقه، سعی دارد نظامات اجتماعی را از منابع دین استنباط کند که غیر از احکام منفرد شرعی است.

فقه سرپرستی نیز رویکردی است که حضرت امام خمینی افق‌گشایی کردند که طبق آن فقه، در منزلت هدایت و سرپرستی تمامی شئون اجتماعی قرار می‌گیرد، فقه می‌بایست برنامه عملی همه عرصه‌های فردی و اجتماعی را ارائه داده و درتمامی زوایای زندگی بشریت در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی کارآمدی دین را به منصفه ظهور رساند. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است

این کتاب ۳۲۴ صفحه‌ای را نشر «تمدن نوینِ اسلامی» وابسته به فرهنگستان علوم اسلامی قم در ۳۲۴ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است./102/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲