vasael.ir

کد خبر: ۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ - 06 June 2017
عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رد پای سازمانهای صهیونیستی در سند 2030

پایگاه اطلاع رسانی وسائل _ همسر حجت الاسلام رییسی گفت: سند 2030 برآیند همه اسناد بین المللی است که حاصل 11 سندی است که در گذشته بوده است و این سند در کنار دیگر اسناد نیست و سازمانهای جهانی که عموما صهیونیستی هستند از طریق آموزش و پرورش و دانشگاهها برای اجرایی کردن آن وارد شده اند.

به گزارش خبرنگارسرویس فرهنگ و هنر پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، جمیله علم الهدی، عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «تبیین شخصیت زن از دیگاه امام خمینی (ره) با رویکرد مهدوی»، در دانشگاه رضوی گفت: درباره بررسی شخصیت زن از دیدگاه امام راحل دو راه وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: یک راه این است که مطالبی که امام (ره) راجع به زنان گفته اند جمع آوری شود و راه حل دیگر اینکه در منظومه کلی امام خمینی(ره) بحث زنان پیگیری شود.

شاهکارامام (ره) تلفیق دیانت و سیاست بود

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاهکارامام (ره) تلفیق دیانت و سیاست بود که این تلفیق به معنای جمع کردن دو بخش مجزا از هم نبود بلکه در این ساختار دیانت زیربنا و سیاست رو بنا است.

 عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دیدگاه امام یک هسته مرکزی دارد وآن تلفیق سیاست و دیانت است و این حالت به صورت دوره ای نیست بلکه در ساختار زیربنایی و رو بنایی تعریف می شود.   

علم الهدی با بیان اینکه همه جوامع دارای بخش دین بودند و در عین حال همه افراد دارای باورهای دینی هستند، اظهارکرد: اما مشکل جوامع نداشتن دین نیست بلکه سرایت پیدا نکردن دین در زندگی آنها است که معمولا به بخشی از دین می پردازند.  

وی ادامه داد: اما امام راحل دین و سیاست را با هم دیدند که ریشه در مبانی دین دارد و یادآوری می شود که درباره ایمان و عمل صالح رابطه زیربنا و روبنا وجود دارد و این مفهوم کلیدی که واژه دین اسلام است در هیچ دین دیگری به کار نرفته است.  

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در مفهوم تقوا، باورهای دینی زیربنای تصمیم های افراد متقی است و تقوا وقتی حاصل می شود که تصمیمات افراد مبتنی بر باورهای اسلامی است.   

آمیخته کردن دین با زندگی کلید اصلی راه حل مشکلات جامعه بشری   

 وی با بیان اینکه کلید اصلی راه حل مشکلات  جامعه بشری در آمیخته کردن دین با زندگی است و از طرفی مبتنی کردن همه بخش های زندگی با دین بود، تصریح کرد: در این حالت امام بین سیاست و دین تلفیق کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه بنا به نظریه اندیشمندان سیاست دو بخش دارد، اظهارکرد: یک بخش آن مربوط به مردم است که ارسطو از آن به منزل یاد می کند و بخش دیگر آن بخش اجتماعی است که ارسطو به سیاست مدون گفته است.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با اصطلاحات امروز سبک زندگی فرد فرد آحاد جامعه و سیاستگزاری ها در برنامه ریزی های کلان اجتماعی که دیانت در آن وارد می شود تحت عنوان عرف است.

وی با بیان اینکه با تئوریامام(ره) قانون اساسی، حکمرانی و شکل حاکمیت بنا بر دین استوار شد، تصریح کرد: از طرفی ولایت فقیه هم مبتنی بر اصول اساسی دین است و در این راستا ضمانت های اجرایی هم گذاشته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: کسانی که در سبک زندگی قائل به تئوری امام راحل هستند توانستند دیانت خود را با روابط اجتماعی ودر جامعه تطبیق دهند اما برای نهادینه شدن آن در سطح گسترده نیازمند به فرهنگ سازی و تأمین زیرساخت ها بود.

وی با بیان اینکه برای این موضوع که سیاست با دیانت تلفیق شودلازم بود که دیانت وارد علم و فناوری و تعلیم و تربیت شود، اظهارکرد: اما در عرصه علوم  و نظامات اجتماعی چندان موفق نبوده ایم و نتوانستیم که علوم اجتماعی را بر دیانت اطلاق کنیم.

علم الهدی ادامه داد: در عین حال نتوانستیم فناوری های اجتماعی مثل رسانه و روابط اجتماعی را براساس دیانت بنا کنیم و از همین نقطه آسیب ها شروع می شود چرا که دیانت بخشی از عرف و سیاست برای یک عده و نهادهای خاص است.

وی با بیان اینکه وقتی عرف بر دین سوار نشود و برآن تکیه نداشته باشد در نتیجه در یک دوگانه ای بین خودپسندی و عوام پسندی چرخش می کند، اظهارکرد: در این وضعیت سبک زندگی افراد بین دو مقوله خودپسندی و عوام پسندی چرخش می باید و مردم از هر کسی این سبک را فرا می گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در اینجا تفاوت بین زنان و مردان نیست اما مسئله زنان دراین باره جدی تر است که اگر سیاست هم بر دین استوار نباشد در چنبره نیازهای ملی و بومی و انتظار جهانی گیر می کند چرا که توحید گرایی و خداپسندی محو می شود.

وی با بیان اینکه افراد متقی همه تلاششان این موضوع است که تصمیم ها و گفتارها و رفتارهایشان مورد نظر خداوند باشد، تصریح کرد: ولی افرادی که با تقوا نیستند زندگی را براساس مد و آنچه که نیازهای خودشان است می سازند.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر سیاست مبتنی بر دیانت نباشد و از اصول دیانت و اهداف غایی که همان انتظار است تأثیر نپذیرد در واقع سیاست به انتظار جهت نمی دهد و سیاست ها و برنامه ریزیهای ما براساس نیازهای بومی و ملی و انتظار شکل نخواهد گرفت.

دیانت جدا از میلها، خواسته ها و نیازهای ما برنامه نمی دهد

وی با بیان اینکه دیانت جدا از میلها، خواسته ها و نیازهای ما برنامه نمی دهد، تصریح کرد: مشکل زمانی است که نظام سلطه جهانی و باندهای ثروت و قدرت دست به نیازسازی می کنند که اگر اینها نبودند ما می توانستیم به آسانی بین آنچه که خودمان می خواهیم و آنچه دین مدنظرش است رابطه برقرار کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی  افزود: امام(ره) در این شرایط با تاکید بر سیاست همراه با دیانت در همه عرصه های زندگی انسان در جوامع جهانی اختلال ایجاد کرد.

علم الهدی ادامه داد: امام (ره) در برابر یک تمدن ملحد، تمدنی را می خواهد بنا کند که بر مفهوم تقوا و ایمان و عمل صالح استوار است که لبه تیز دشمنی امام (ره) با آمریکا نیز از همین تفکر منشأ می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاه مقصد امام(ره)  نبود، افزود: در واقع جهت گیری امام به نظام و تمدن مدرن است که تمدن ملحد را زیر سوال می برد و در عین حال این مسئله محلی نبود بلکه جهانی بود. 

امام هدفش این بود که غایت را جامعه توحیدی و انسان منتظر قرار دهد

وی با بیان اینکه امام (ره) با این تفکر دشمنی داشت که می خواهد توحید را به جای الحاد برساند، گفت: در واقع امام هدفش این بود که غایت را جامعه توحیدی و انسان منتظر قرار بدهد و جامعه منتظر جامعه ای است که سیاست آن بر دیانت استوار است و این موضوع با جنگ و مبارزه فراگیردر سطوح فانتزی و غیر فانتزی رو به روشد.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با ظهور این تفکر از سوی امام راحل مخالفتهایی با آن شد و مبارزات با آن دو طرف داشت که یکی مبارزه جهانی به شکل پیچیده تر که نظام سلطه در داخل و خارج است که در این راستا دست به دو کار زد.

استاندارد سازی و نیازسازی توطئه نظام سلطه جهانی در برابر تفکر توحیدی امام راحل

علم الهدی با بیان اینکه نظام سلطه برای اینکه به مقاصد سرمایه داری خودش برسد، در راستای این تفکر اقدام به استاندارد سازی و نیازسازی کرد، گفت: استاندارد سازی بدین معنا که مردم با وجود تنوع همه به سمت وسوی یک سبک زندگی و سلیقه و ذائقه پیش بروند.

وی ادامه داد: نظام سلطه در راستای نیاز سازی، نیاز به کنسرت را به جای نیاز به اشتغال فراگیر می کند و نیاز به ازدواج جای خودش را به بی حیایی و اشکال مختلف از روابط جنسی می دهد و از طرفی نیاز به تولید تبدیل به نیاز به مصرف می شود.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با اشاره به اینکه این توطئه نظام سلطه در فرآیند استانداردسازی و نیاز سازی در مورد زنان و جوانان حادشده است، تصریح کرد: مردم به وسیله ماشین، موبایل، خانه و مدرک تحصیلی می خواهند خودشان را نشان بدهند و با مصرف این محصولات برای خود یک هویت ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: درراستای همین نیازسازی ها نیاز به سگ را به جای نیاز به فرزند جایگزین می کنند که اگر کسی هم بخواهد با این سگ ها مبارزه کند به خیابانها می ریزند و نسبت به   تصمیم مبارزه اعتراض می کنند.

نیاز به هیجان را به زنان و جوانان القاء می کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: هیجان های زودگذر را به جای رضایتمندی، آرامش، فرح و شادمانی باطنی می گذارند و شهربازی درست می کنند که هیجان داشته باشند و در همین راستا موزیک های خیل تند می سازند و نیاز به هیجان را به زنان و جوانان القاء می کنند.

وسواس؛ زیبایی را در بین مردان و زنان تقویت کند

وی با بیان اینکه جوانان و زنان هم به جای اینکه برای آرامش خودشان تلاش کنند نیاز به هیجان را تقویت می کنند، تصریح کرد: در همین راستا برای این قشر رفتارهای پرخطر را هم یک نیاز می سازند چرا که چرخش پزشکی به این امر وابسته است که وسواس زیبایی را در بین مردان و زنان تقویت کند تا آنان به صورت مداوم تغییراتی در بدن خودشان ایجاد کنند.

علم الهدی ادامه داد: این نیازسازی های کاذب به نفع و سود بنگاههای ثروت و قدرت است و این در حالی است که دین تأکید بر عقل دارد و  باندهای قدرت و ثروت تلاش می کنند که   استعدادهای عقلی را کاهش دهند تا هواهای نفسانی اوج بگیرد.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این وضعیت به جای اینکه انسان موثری باشیم تبدیل به سیاه لشگر نظام سلطه جهانی می شویم  تا جائیکه مدام به دنبال بازارهای پرزرق و برق هستیم و برعکس به دنبال کارخانه های تولید کننده نیستیم.

همسر حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه با این استادندارد سازی ها و نیازسازی های دروغین، ذائقه بشر تغییرمی کند، تصریح کرد: برای مبارزه با این فرآیندها نقش زنان به عنوان کسانی که تربیت دهنده نسل منتظر هستند پررنگ تر و از طرفی نقش علما در ایجاد علم محسوس تر می شود.

وی درادامه با تأکید بر اینکه علی رغم این همه تلاش که نظام سلطه نیازهای ما را فرآوری و متناسب با سود خودش کرد اما باز هم یک تعداد مدافع حرم پیدا می شوند که تربیت این نسل به خانواده برمی گردد، تصریح کرد: به همین دلیل نهاد خانواده بیشتر از همه در این دوران مورد تهاجم قرار می گیرد.

درسند 2030 تصمیم دارند که خانواده ها را نابود کنند/رد پای سازمانهای صهیونیستی در سند 2030

وی با اشاره به این مطلب که درسند 2030 تصمیم دارند که خانواده ها را نابود کنند، گفت: در کشور ایران سال های زیادی عربها، ترکان و مغولان حکومت کردند ولی زبان ایرانیان، فارسی ماند که این موضوع به مستحکم بودن خانواده ها برمی گردد که آنان زبان فارسی را منتقل کردند.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سند 2030 برآیند همه اسناد بین المللی است که حاصل 11 سندی است که در گذشته بوده است و این سند در کنار دیگر اسناد نیست و سازمانهای جهانی که عموما صهیونیستی هستند از طریق آموزش و پرورش و دانشگاهها برای اجرایی کردن آن وارد شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: نظام سلطه می خواهد که فقط یک جور ذائقه وجود داشته باشد و با سیاست های این سند هر نوع مقاومت را در کشورهای اسلامی از بین ببرند و دیگر اثری از شهدای مدافع حرم نباشد تا خودشان به راحتی به چپاول و غارت مسلمانان بپردازند و همه سیاه لشگر نظام سلطه شوند که رهبر آن آمریکا باشد.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: زنی که مد نظر حضرت امام (ره) است مصرف گرا نیست و در عین حال مداخلات اجتماعی موثر دارد و به پرورش نسل آینده و جامعه منتظر توجه دارد.

پرسش و پاسخ

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خوددر پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه نحوه حضور زنان در مناسبات اجتماعی با تئوری امام راحل باید به چه شکلی باشد، گفت: حضور زنان باید مبتنی بر تقوا باشد که فعالیت های اجتماعی زنان در کنار حضور موثر آنان در خانه مطرح می شود.

همسر حجت الاسلام رییسی افزود: کسی نمی تواند به بهانه فعالیت های اجتماعی، حضور زنان را درخانه منکر شود و یا به بهانه حضور آنان در خانه، فعالیت های اجتماعی را این قشر را کمرنگ سازند.

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با مقایسه حضور زنان در جامعه در کشورهای غربی و ایران گفت: زنانی که در جامعه مدرن حضور اجتماعی دارند برای کسب قدرت و ثروت است اما از نظر امام (ره) در جامعه ایمانی، مهمترین دلیل حضور زنان کسب رضایت خداوند است./629/ص

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲