vasael.ir

کد خبر: ۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ - 18 May 2020
به همت پایگاه وسائل برگزار می شود؛

نشست «قدس و فلسطین در آینه فقه مقاومت»

وسائل ـ به همت پایگاه تخصصی فقه حکومتی «وسائل» نشست علمی با عنوان «قدس و فلسطین در آینه فقه مقاومت» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار وسائل، فلسطین و بحث مقاومتنشست «قدس و فلسطین در آینه فقه مقاومت» مسئله ای است که از آغاز انقلاب اسلامی از سوی بنیانگذار انقلاب امام خمینی و پس از ایشان توسط مقام معظم رهبری بارها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. از فرمایشات این دو بزرگوار استفاده می شود که مسئله حمایت از فلسطین و مقاومت، نه یک استراتژی بلکه یک مساله عقیدتی و ایمانی است. از این رو، حضرت آیت الله خامنه ای در افتتاحیه همایش غزه فرمودند: «ما در جمهوری اسلامی مساله فلسطین برای مان یک مساله تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مساله عقیده است، مساله دل است، مساله ایمان است».

روشن است وقتی فقیهی عالیقدر همانند امام خمینی یا امام خامنه ای سخن از اعتقاد به حمایت از فلسطین می زند بدون شک باید دانست که این ادعا، دارای پشتوانه علمی (قرآنی، روایی و عقلی) است. بدین جهت و در راستای تحقق آرمان آزادی فلسطین و رهایی از اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی، پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل نشستی علمی را با عنوان «قدس و فلسطین در آینه فقه مقاومت» برگزار می کند.

این نشست علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه حجج اسلام والمسلمین دکتر سید سجاد ایزدهی و دکتر ذبیح‌الله نعیمیان، سه شنبه ۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۶ تا ۱۸، در سالن نشست های موسسه رسا برگزار می گردد. گفتنی است، به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و حفظ سلامتی فضلای حوزوی و اصحاب رسانه این نشست به صورت زنده در سایت آپارات به نشانی http://aparat.com/rasa_news قابل مشاهده است./202/م

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴