vasael.ir

کد خبر: ۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 10 May 2020

اکتفای والدین به فرزندان کم درست نیست / پیری جمعیت ایران را تهدید می‌کند

وسائل ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه والدین نباید از اوضاع اقتصادی هراس داشته باشند، گفت: خداوند روزی فرزند را خواهد داد و یکی از عوامل قدرت هر کشوری جمعیت آن بوده و وجود فرزندان هیچ گاه مانع تفریح و زندگی والدین نیست بلکه مایه نشاط بیشتر خواهد بود.

به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی اکتفای والدین به فرزندان کم درست نیست / پیری جمعیت ایران را تهدید می‌کندظهر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: چهار ویژگی حضرت یحیی(ع) در سوره انبیاء عبارتند از اینکه تصدیق می‌کند کلمه الهی را و سرور است و هوی و هوس را در کنترل خود داشته و هم پیامبر و هم از صالحین است.

وی افزود: حضرت یحیی(ع) یک پیامبر ویژه است به شیوه‌ای که در سوره مریم هشت ویژگی برای حضرت ذکر شده که عبارتند از اینکه در کودکی به حضرت نبوت عطا شده، این فرزند مشمول رحمت و عنایت خاص الهی است، پاکی روح دارد، متدین و پرهیزگار است و نسبت به والدین نیکی و احسان می‌کند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت یحیی(ع) پیامبری عادل بوده و معصیت و خطا نداشته و دارای عصمت است و سلامت تولد، سلامت مرگ و سلامت روز محشر را خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه خداوند سه ویژگی برای خانواده حضرت زکریا(ع) ذکر می‌کند،عنوان کرد: این خانواده به دنبال کار خیر بودند و در کار خیر سرعت و شتاب داشتند و تسبیح خدا را با ترس و امید می گفتند و نزد خداوند خاشع و متواضع بودند.

رفیعی تصریح کرد: اکتفا کردن والدین به فرزندان کم درست نیست چرا که پیری جمعیت ایران را تهدید می‌کند و اگر تعداد اولاد کم باشد فرزندان تنها خواهند شد و دچار مشکلات روحی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه  والدین نباید از اوضاع اقتصادی هراس داشته باشند، بیان کرد: خداوند روزی فرزند را خواهد داد و یکی از عوامل قدرت هر کشوری جمعیت آن بوده و وجود فرزندان هیچ گاه مانع تفریح و زندگی والدین نیست بلکه مایه نشاط بیشتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: نیکی به والدین در اینجا در ردیف نبوت ذکرشده و در جای دیگری در ردیف توحید آمده است به همین خاطر احسان به والدین از اهمیت ویژه و مورد تاکید خداوند است./908/422/ح

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹