vasael.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ - 06 April 2020
حجت الاسلام ملائی:

ظهور حضرت مهدی با معجزه صرف محقق نمی‌شود

وسائل ـ مدیرگروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: ظهور حضرت مهدی (عج) با معجزه صرف محقق نمی‌شود بلکه امام منتظر ماست تا ضمن آمادگی درونی و فردی، آمادگی اجتماعی در قالب تمدن نوین اسلامی ایجاد کنیم.

به گزارش وسائل، برنامه "تجلی طاها" ویژه دهه مهدویتظهور حضرت مهدی(عج) با معجزه صرف محقق نمی‌شود با موضوع جوان و تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام حسن ملائی، مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

حجت الاسلام حسن ملائی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: جوانی گرچه فصل طراوت و شادابی است اما ماندنی نیست. در احادیث آمده است اگر درباره چگونه گذشتن عمر ما در قیامت سوال کنند در خصوص جوانی جداگانه می‌پرسند. این احادیث تاکید دارند که جوانان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و به قیمت عالی بفروشند.

وی افزود: از آنجایی که حضرت مهدی (عج) خودشان جوان هستند و این بشارتی است برای جوانان تا همت بلندی داشته باشند و تلاش کنند که جزو یاران و انصار امام زمان (عج) باشند.

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: جوانان با اراده بهترین پیروان این امام هستند و در روز ظهور، مردم آنها را با حسرت نشان می‌دهند.

حجت الاسلام ملائی به نقش جوانان در مهدویت اشاره و تشریح کرد: حکومت زیبای امام زمان از تمدن اسلامی نشأت می‌گیرد و این اراده باید در جوانان شکل بگیرد که مقدمات یک تمدن را آماده کنند و برای این نوع حکومت رغبت عمومی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: ظهور حضرت مهدی (عج) با معجزه صرف محقق نمی‌شود بلکه امام منتظر من و شماست تا ضمن آمادگی درونی، آمادگی اجتماعی در زمینه فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قالب تمدن نوین اسلامی ایجاد کنیم.

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت آماده سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) را متوجه تمام انسان‌ها و افراد جامعه دانست و عنوان کرد: اگر همه افراد در هر جایگاه، مهارت و مرتبه اجتماعی به نوبه خود تلاش کنند، می‌توانیم آرام آرام دعای فرج امام زمان (عج) و نزدیک شدن فرج ایشان را محقق کنیم.

حجت الاسلام ملائی گفت: حضرت علی اکبر (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی الگوی زیبا برای تلاش مجتهدانه در جهت ظهور هستند که ما می‌توانیم با تاسی از آنان زمینه ظهور مهدی فاطمه با ساخت تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم پدیده ظهور را از طریق جهانی سازی تمدن پیش ببریم باید در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قدرت پیدا کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم. لازمه حضور قدرتمندانه در تمامی زمینه‌ها، تلاش گسترده و فراگیر برای ساخت یک تمدن پیش نیاز مهدویت است./908/422/ح

 

منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۶ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۰:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۵۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۶:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۴:۴۵