vasael.ir

کد خبر: ۱۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ - 04 March 2020
آیت الله علیدوست:

بی‌توجهی به بیانیه گام دوم کشور را گرفتار ارتجاع می‎‌کند

وسائل ـ آیت الله علیدوست یکی از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه می‌تواند با حوصله، تأمل و برنامه‌ریزی نقش مهمی را داشته باشند.

به گزارش وسائل، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه حوزه از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم است/ بی‌توجهی به بیانیه کشور را گرفتار ارتجاع می‎‌کندمدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در این بیانیه هفت محور وجود دارد که حوزه می تواند نقش مهمی در بخشی از محورها از جمله آموزش و پرورش، پژوهش و... داشته باشد.

 

لزوم نقش آفرینی معقول حوزه نسبت به تحقق بیانیه گام دوم

وی با بیان اینکه حوزه علمیه می تواند به نحو معقولی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نقش ایفا کند، گفت: یکی از مخاطبان اصلی محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، حوزه های علمیه هستند که می توانند با حوصله، تأمل و برنامه ریزی نقش مهمی را داشته باشند، همانطور که دیگر نهادها نیز باید نقش خود را ایفا کنند و ما راهی غیر از این نداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره الزامات بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: اگر به مصالح کشور، نظام، مردم و مکتب معتقد هستیم، باید خارج از سر و صدا و همایش و امثال ذلک، آن مفادها را عملی کنیم.

 

الزامات مفاد بیانیه گام دوم همان اقتضای مصالح کشور و انقلاب است

وی با بیان این که الزامات مفاد بیانیه گام دوم، همان اقتضای مصالح کشور، نظام و انقلاب است، افزود: بایستی بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان و سپس به مطالبه تبدیل شود و در ادامه، هر فردی که مسؤولیتی بر عهده دارد، باید آن ها را انجام دهد.

آیت الله علیدوست ایجاد گسل در مصالح را برابر با ایجاد آسیب دانست و اظهار داشت: اگر به بیانیه گام دوم انقلاب مثل سایر ضرورت ها و مصالح توجه نکنیم، آسیب هایی متوجه کشور خواهد شد؛ در یک نظام نباید گسل سیاسی باشد و اگر هر فرد و نیرویی راه خود را برودو گسل ایجاد شد، آسیب متوجه کشور می شود.

وی گفت: در کشور نباید اولویت ها جا به جا شود و فرع و اصل جای هم را بگیرند اما اگر این اتفاق نیفتاد، چه آسیب هایی متوجه کشور می شود؟ در چنین شرایطی، نه تنها کارها پیش نمی رود، بلکه نمی توانیم مدلی برای مردم و دنیا ارائه دهیم و دچار حرکت ارتجاعی خواهیم شد.

 

بی توجهی به بیانیه گام دوم انقلاب کشور را به ارتجاع می کشاند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در مسائل کشور دچار حرکت ارتجاعی شدیم، معلوم نیست این حرکت چه زمانی متوقف شود و همین‌طور، اگر اخلاق که ضرورتی برای کشور است، در جامعه رعایت نشود و هر کسی خود را مجاز بداند که به هر نحوی به دیگران تعرض بیندازد و یا اگر اعتماد مردم سلب شود، مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بیانیه گام دوم انقلاب بی توجهی شود، نه تنها کشور از حرکت باز می ماند، بلکه به ارتجاع مبتلا می شود./908/422/ح

 

منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۱۲ /۱۴۰۲
قم
اذان صبح
۰۴:۴۷:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۱۱:۰۴
اذان ظهر
۱۲:۱۴:۴۰
غروب آفتاب
۱۸:۱۷:۳۷
اذان مغرب
۱۸:۳۴:۲۹