vasael.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ - 06 February 2020
از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)؛

کتاب «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی» به چاپ رسید

وسائل ـ کتاب «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی» تألیف سعید مسعودی پور به همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار وسائل، اولین کتاب تألیفی کتاب «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی» به چاپ رسیددر موضوع بازاریابی برای خیریه‌ها در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسید. این کتاب با عنوان «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی» تألیف سعید مسعودی‌پور است که با همکاری مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در ۳۹۱ صفحه به علاقه‌مندان ارائه شده است.

این کتاب که در ۱۰ فصل تألیف شده است تلاش کرده تا کاربست بازاریابی اجتماعی برای حوزه خیریه را مفهوم‌پردازی کند. در واقع در این کتاب تاکید شده است که کاربرد بازاریابی تنها در حوزه تجاری نیست و می‌توان از این حوزه دانشی برای حل مسائل اجتماعی نیز استفاده کرد.

موضوع این کتاب استفاده از ابزار بازاریابی اجتماعی برای ارائه الگوهایی به منظور جذب خیرین و تشویق آنها به کار خیر است. بر این اساس این کتاب تلاش کرده است تا الگوهای کاربردی برای جذب خیرین را با تکیه بر الگوهای قرآنی و دینی ارائه کند.

همچنین در این کتاب ده‌ها نمونه از تبلیغات اجتماعی و تیزرهای خیریه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و تلاش شده است تا با مثال‌های متعدد، جنبه کاربستی کتاب تقویت شود.

مخاطبین این کتاب، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته بازاریابی و علوم اجتماعی و همین طور مدیران و کارشناسان خیریه‌های دولتی و غیردولتی و سایر علاقه‌مندان است.

ین کتاب در ده فصل آماده شده است.

فصل نخست به برخی از نظریه‌های تغییر رفتار می‌پردازد. از آنجایی که هدف اصلی بازاریابی اجتماعی تغییر رفتارهای اجتماعی به منظور ایجاد بهبود و رفاه در جامعه است، آشنایی با این نظریات ضروری است.

در فصل دوم تلاش شده است تا مفهوم بازاریابی، به شکل متفاوتی تعریف شود. شناخت مفهوم بازاریابی اجتماعی و سایر شاخه‌های بازاریابی زمانی میسر خواهد بود که پژوهشگر عمق بیشتری از مفهوم بازاریابی را استخراج کرده و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

در فصل سوم مفهوم بازاریابی اجتماعی و تاریخچه پیدایش آن مورد بحث قرار گرفته است. متأسفانه مفهوم بازاریابی اجتماعی در ایران با مفاهیم دیگری خلط شده‌اند که این موضوع در بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در کشور مشاهده می‌شود. در این فصل تلاش شده است تا تمایز مفهومی بین بازاریابی اجتماعی با سایر مفاهیم مشابه بیان شود.

در فصل چهارم رفتار بخشندگی به عنوان موضوعی که قرار است آن را به درون ظرف بازاریابی اجتماعی بریزیم، مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع اگر بازاریابی اجتماعی را هم‌چون ظرفی بدانیم که قرار است برای ترویج موضوعات مختلفی به کار گرفته شود، مظروف آن در این پژوهش، رفتار بخشندگی خیرخواهانه است. اما این رفتار بخشندگی از منظر دینی، چهارچوب و اصولی دارد که باید به آن توجه داشت.

فصل پنجم به بررسی مؤلفه‌های رفتار خیرخواهانه دینی اختصاص داده شده است. از این رفتار مطلوب در آموزه‌های دینی با عنوان انفاق یاد می‌شود.

فصل ششم جاذبه‌های تبلیغاتی در بازاریابی اجتماعی خیریه را مورد بررسی قرار داده است. در این فصل جاذبه‌های مطلوب و به کار رفته در قرآن برای ترویج رفتار خیرخواهانه استخراج و تحلیل شده است.

اما فصل هفتم و هشتم به مدل‌ها و سبک‌های دینی تبلیغاتی برای ترویج رفتار خیرخواهانه اختصاص یافته است. در فصل هفتم طولانی‌ترین الگو و در فصل هشتم مابقی الگوها بحث و بررسی شده‌اند. از آنجایی که بازاریابی اجتماعی در فضای رقابتی فعالیت می‌کند، شناخت رقبا موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

در فصل نهم به بررسی رقبا در بازاریابی اجتماعی انفاق اقدام شده است.

در نهایت در فصل دهم، مثال‌هایی در قالب تیزر و تبلیغات چاپی مورد بررسی قرار گرفته است. در انتخاب این مثال‌ها تلاش شده است تا هم نمونه‌های داخلی و هم خارجی ارائه شود./910/422/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳