vasael.ir

کد خبر: ۱۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ - 26 January 2020

آغاز به کار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

وسائل ـ شعار امسال نمایشگاه قرآن، «کتاب رشد و رویش» خواهد بود که متناسب با کمیته ویژه ما در این دوره از نمایشگاه یعنی کمیته کودک و نوجوان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار وسائل، اولین نشست خبری بیست نشست آغاز به کار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریمو هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور دکتر عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و با هدف تشریح برنامه های این رویداد بزرگ قرآنی در تاریخ ۶ بهمن ماه ۹۸ برگزار شد.

دکتر فقهی زاده در مورد تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: این دوره از نمایشگاه در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز سه شنبه شروع به کار خواهد کرد تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مدت پانزده روز کامل برگزار خواهد شد. طبیعتاً روز اول نمایشگاه روز افتتاحیه خواهد بود و در تلاش هستیم کمی بر طول زمان برگزاری ‌نمایشگاه افزوده گردد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: گمان ما بر این بود بتوانیم نمایشگاه را در زمانی زودتر از ۱۶ اردیبهشت که مصادف با ۱۱ ماه مبارک رمضان برگزار نماییم اما در روزهای پایینی مطلع شدیم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در مکان مصلی برگزار خواهد شد از نظر زمانی با آنها در تلاقی هستیم، بنابراین چند روزی زمان نمایشگاه را به تاخیر انداختند.

وی همچنین در مورد شعار این دوره از نمایشگاه افزود: شعار امسال نمایشگاه قرآن، «کتاب رشد و رویش» خواهد بود که متناسب با کمیته ویژه ما در این دوره از نمایشگاه یعنی کمیته کودک و نوجوان خواهد بود. این کمیته که کمیته ویژه تلقی شده ان شالله با درون مایه هایی از اخلاق و معنویت، سبک زندگی دینی، تقویت اعتماد به نفس و تقویت عزت و اقتدار ملی آغاز به کار خواهد کرد.

دکتر فقهی زاده ادامه داد: هدف ما در برنامه های محتوایی این کمیته مهم و موثر کاستن از گسست های اجتماعی و فرهنگی است. درون مایه هایی که عرض کردم برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که این روزها در نخستین سالروز صدور این بیانیه قرار داریم؛ ما وظیفه ای که بر دوش خودمان احساس کردیم این است که در کمیته های مختلفی به صورت جدی بپردازیم به ویژه در کمیته کودک و نوجوان که هدف اساسی آن توجه به تربیت و اخلاق نسل آینده ساز ما است که از آن به نسل کودک و نوجوان یاد می کنیم.

وی با اشاره به اهداف و راهبردهای کلان در برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: عملیات طراحی و اجرای آن از آبان ماه گذشته آغاز شده و ان شاءالله در ماه های پیش رو هم استمرار پیدا خواهد کرد تا در نهایت ختم به برگزاری جدی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می شود.

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نخستین هدف و راهبرد اساسی ما توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن و عترت برشمرد و اظهار داشت: اهداف و راهبردهای دیگر ما در نمایشگاه حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر قرآنی است و ایجاد تعامل موثر در بین مراکز و فعالان قرآنی هم در داخل و هم در خارج از کشور همچنین صرفه جویی در هزینه ها و تلاش برای بهره وری بیشتر خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش برای جلب مشارکت بیشتر در جهت تأمین برخی از هزینه های برگزاری نمایشگاه و در نهایت گسترش بخش ‌بین الملل و همچنین حضور موسسات مردمی و سازمان های دولتی تعداد بیشتری از کشور های اسلامی نیز از جمله اهداف ما در این دوره است.

دکتر فقهی زاده در پایان خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از این اهداف و راهبردها در سال های گذشته بیش و کم وجود داشته است؛ ما به دنبال ایفای نقش خودمان با همکاری موسسات مردمی و سایر تشکل های قرآنی کشور هستیم و همچنین با کمک گرفتن از موسسات و دستگاه های کلان کشور وظیفه خود را حضور موثر در حوزه های فرهنگ سازی و گفتمان سازی قرآنی در سطح ملی و جهان اسلام می دانیم./200/241/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳