vasael.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ - 14 January 2020
به منظور توسعه همکاری در عرصه فقه حکومتی صورت گرفت؛

دیدار و گفتگوی مسئولان «وسائل» و مرکز تخصصی مهدویت

وسائل ـ جلسه مشترک مسئولان پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل و مرکز تخصصی مهدویت با هدف تعامل و همکاری بیشتر در حوزه فقه حکومتی و مهدویت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وسائل، جلسه مشترک مسئولان پایگاه تخصصیدیدار و گفتگوی مسئولان «وسائل» و مرکز تخصصی مهدویت فقه حکومتی وسائل و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با حضور دکتر علیرضا داودی سردبیر وسائل، محمد حائری شیرازی دبیر سرویس سیاسی این پایگاه و حجت الاسلام و المسلمین کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت و حجج اسلام علی مصلحی معاونت آموزش، محمد اسدی قائم مقام معاونت پژوهش، محمد رضا نصوری معاونت تبلیغ و ارتباطات این مرکز، در این موسسه برگزار شد.

دکتر داودی در ابتداء این جلسه ضمن معرفی پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، بیان داشت: در صدد هستیم تا ارتباط خود را با اساتید مرکز تخصصی مهدویت و طلابی که علاقه مند به فعالیت در حوزه فقه حکومتی هستند بیشتر کنیم تا ضمن استفاده از ظرفیت های علمی اساتید، زمینه شکوفایی استعداد طلّاب در این زمینه را فراهم آوریم.

سردبیر وسائل ضمن تمجید از فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت گفت: این مرکز جزء فعالان و پیشتازان در عرصه مهدویت و مباحث پیرامون آن در حوزه های علمیه است. پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در نظر دارد نسبت به ایجاد زمینه‌های ارتباطی بیشتر با این مرکز همکاری گسترده‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام مصلحی معاونت آموزش مرکز مهدویت، ضمن ابراز خرسندی جهت ارتباط بیشتر با پایگاه وسائل اظهار داشت: مرکز تخصصی مهدویت، آماده است تا در زمینه های مختلف نسبت به فقه حکومتی و موضوعات دیگر خصوصا مباحث پیرامون مهدویت با این پایگاه همکاری داشته باشد. امیدواریم که این ارتباط باعث ایجاد اتفاقات خوبی در حوزه علمیه و جوامع علمی باشد.

گفتنی است که بنياد فرهنگي حضرت مهدی موعود عليه السلام در سال 1379 به پيشنهاد حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتی و با همكاری برخی از شخصيت های علمی و فرهنگی و موافقت حضرت آيت الله خامنه ای -دام ظله العالی- تأسيس گرديد اين بنياد در سال 1380 با هدف گسترش و تعميق فرهنگ مهدويت در سطح جامعه (به ويژه نسل جوان و فرهيخته) و تربيت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدويت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی - با كسب مجوز از شورای عالی حوزه علميه قم- مركز تخصصی «امامت و مهدويت» را در قم راه اندازی كرد./202/241/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳