vasael.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ - 14 January 2020
یادداشتی از داود مهدوی زادگان؛

ابتلاء مؤمن به مصائب، نشانه شدت محبت خداست

وسائل ـ ملت شریف ایران با انقلاب اسلامی وارد رابطه ولایی وثیق با خداوند شده است. ألْبَلآءُ لِلْوِلاءِ؛ این سنت الهی است که بلا ملازم با دوستی است.

به گزارش وسائل، یادداشت پیش رو رو به قلم ابتلاء مؤمن به مصائب، نشانه شدت محبت خداستحجت الاسلام مهدوی زادگان به مسائل اخیر کشور پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛

قرآن کریم از دو دسته عاقبت و پایان کار سخن می‌گوید؛ دسته اول عاقبت مفسدین، ظالمین، منذرین (انذار داده شده‌ها) و مجرمین است. اینان را می‌فرماید بنگرید که چگونه به بد عاقبتی گرفتارشان ساختیم. دسته دوم، متقین هستند که عاقبت حقیقی؛ یعنی خیر و سعادت از آن آنها است. لکن شرط عاقبت بخیری؛ (۱) در استعانت و یاری جستن از خدا، (۲) در صبر و پایداری است. قرآن مجید این دو سفارش را از قول حضرت موسی علیه السلام نقل می‌کند: " قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا ۖ إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۖ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ " [سوره اﻷعراف: ۱۲۸]. پس اگر راه ولایت را راه متقین می‌دانیم که هست، و بر آن دو شرط عاقبت بخیری التزام داریم، جای چه نگرانی است. برای متقین هیچ چیزی بالاتر از توفیق شهادت نیست.
مرگ اگر مرگ است گو نزد من آی
تا در آغوشش کشم تنگ تنگ

ألْبَلآءُ لِلْوِلاءِ؛ این سنت الهی است که بلا ملازم با دوستی است. خداوند هیچ قومی را دوست ندارد مگر آنکه آن قوم را به مشکلات مبتلا می‌سازد: "مَا أَحَبَّ اللَّهُ قَوْماً إِلَّا ابْتَلَاهُم‏" (کافی، ج ۲، ص ۲۵۴). شدت ابتلاء مؤمن به مصائب، نشانه شدت محبت خدا هم هست. ملت شریف ایران با انقلاب اسلامی وارد رابطه ولایی وثیق با خداوند شده است. به همین خاطر، روزی نیست که این ملت مبتلا به مکر شیاطین و اشرار و ظالمین و مفسدین نشود. لکن " وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِین"َ [سوره آل عمران: ۵۴]. و صد البته این ابتلاء ها توأم با خوشی های مادی و معنوی بوده است. مسلم بدانید که اگر ظرفیت ایمانی این ملت تا این اندازه بالا نباشد، این اندازه مبتلا نمی‌شد. در این حجم عظیم ابتلاء که در درجه اول بر شانه مقام عظمای ولایت سنگینی می‌کند، آشکارا سر الهی معلوم است. گویی برای این ملت، رسالت عظیمی در پیش است.

انقلاب و نظام اسلامی با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وارد مرحله جدیدی از مصاف با شیطان بزرگ شده است. خون آن شهید و طوفان تشییع میلیونی مردم ایران و مدیریت سردار حاجی زاده در ویران سازی پایگاه نظامی آمریکا، تحقیر بزرگی برای دولت آمریکا و وادادگان وطنی بود. کین توزی آنان بیش از پیش عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد. پس نباید گمان کرد که آنان از شرارت‌های کینه توزانه شأن دست بر می‌دارند. دشمن مترصد هر گونه بهانه برای شرارت ورزیدن است. یک روز با گران شدن بنزین و یک روز هم به بهانه سقوط هواپیمای مسافربری. آنان برای بهانه اغتشاش حتی از افتادن برگ خشک درختان هم نمی‌گذرند. پس، جامعه انقلابی باید خود را برای خصومت‌های سنگین‌تری آماده کند. عمق تحقیر شدگی دشمن و وادادگان وطنی خیلی بالا است.

گرچه ما با دشمن بزرگی روبرو هستیم ولی او احمق است و چهل سال است که در خصومت ورزی هایش دچار اشتباه محاسباتی می‌شود. حمله به پایگاه عین الاسد به فرموده رهبری، یک سیلی بود و نه همه آن انتقام سخت. با این حال، ظاهراً نظام اسلامی در شرایط فعلی به همین اندازه بسنده کرده است. لکن ممکن است دشمن، بار دیگر از اغتشاش اخیر دچار اشتباه محاسباتی شود و دست به اعمالی بزند که حجت را بر ما تمام کند و کار زمین مانده به اتمام رسد. پس، باید خود را برای آن روز آماده کرد. باید همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سرباز صدیق ولی فقیه باقی بمانیم و در این راه از حضرت حق استعانت بجوییم و پایداری کنیم./908/422/ح

 

منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳