vasael.ir

کد خبر: ۱۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 15 December 2019
به منظور توسعه همکاری در عرصه فقه حکومتی برگزار شد؛

جلسه مشترک مسئولان «وسائل» و پژوهشگاه قرآن و حدیث

وسائل ـ جلسه مسئولان پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل و پژوهشگاه قرآن و حدیث زیر مجموعه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با هدف تعامل و همکاری بیشتر در حوزه فقه حکومتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وسائل، جلسه مشترک مسئولان پایگاه فقه حکومتی وسائل جلسه مسئولان پایگاه «وسائل» و پژوهشگاه قرآن و حدیثبا پژوهشگاه قرآن و حدیث زیر مجموعه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با حضور دکتر علیرضا داودی سردبیر وسائل، محمد حائری شیرازی دبیر سرویس سیاسی این پایگاه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد کاظم طباطبایی مدیر گروه نهج البلاغه دانشگاه قرآن و حدیث و رئیس پژوهشکده حدیث این پژوهشگاه و حجت الاسلام دکتر مرتضی حائری شیرازی معاون گروه نهج البلاغه دانشگاه، بیست و چهارم آذر ۹۸، در این موسسه برگزار شد.

دکتر داودی در ابتداء این جلسه ضمن معرفی پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، اظهار داشت: در صدد هستیم تا ارتباط خود را با اساتید موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که شامل دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث می‌شود، جهت بهره مندی از دانش و تخصص ایشان در زمینه فقه حکومتی علی الخصوص استخراج مبانی آن از قرآن و حدیث بیشتر کنیم. این موسسه از موسسات پیشتاز و مهم در عرصه مباحث قرآنی و حدیثی است که به صورت تخصصی و متمرکز قدم برداشته است.

سردبیر وسائل در ادامه گفت: ایجاد انگیزه برای کار در موضوع فقه حکومتی، پرداختن به ریز موضوعات کاربردی آن توسط اساتید و برگزاری نشست‌های علمی تخصصی در حوزه فقه حکومتی از اهداف پایگاه وسائل است که در صدد ایجاد زمینه‌های ارتباطی بیشتر با این مرکز در موضوعات مرتبط می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طباطبایی ضمن ارائه پیشنهاداتی برای تعمیق بیشتر در مباحث فقه حکومتی بیان داشت: موضوع فقه حکومتی از موضوعات مهم و اساسی امروز است که باید دقیق و عمیق به آن پرداخت. این کاری که پایگاه وسائل شروع کرده است خوب و قابل تحسین است ولی باید توجه داشت که این ابتداء کار است و می‌بایست مبانی و مبادی فقه حکومتی کامل رصد شود و هر کدام از آنها به صورت تخصصی مورد بررسی علمی قرار گیرد. موسسه دارالحدیث آماده همکاری در موضوع فقه حکومتی با این پایگاه است.

گفتنی است موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تحت اشراف آیت الله محمد محمدی ری شهری در سال ۱۳۷۴ مصادف با سالروز ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام با پيام رهبر معظم انقلاب رسماً افتتاح شد. در بخشى از پيام معظم له آمده است: «اكنون تأسيس مجمع دارالحديث به همّت جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاى رى شهرى ‏كه در كار حديث گذشته از شوق و علاقه، تبحر و سابقه و تجربه نيز دارند، اين مژده را می‏‌دهد كه به حصول اين خواسته ‏ها و نيازها در امر حديث به تدريج نزديك خواهيم شد. ان شاء اللَّه تعالى».

این موسسه شامل دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث می‌باشد که در سالیان متمادی به تولید و تبلیغ علوم و معارف قرآن و حدیث می‌پردازند./201/241/ح

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
23:20 - 1398/09/24
ارتباطات شما با مجموعه ها بسیتر گسترده شده است
امیدوارم اسباب خیر باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
23:20 - 1398/09/24
کار خوبی است هم افزایی با دیگر مراکز علمی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳