vasael.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ - 11 December 2019
استادیار گروه فقه کاربردی پژوهشکده علوم فرهنگ اسلامی دانشگاه فردوسی؛

تبیین راه حل‌های موثر مشکلات اقتصادی در بیانیه گام دوم

وسائل ـ استادیار گروه فقه کاربردی دانشگاه فردوسی گفت: راه حل‌های موثری در بیانیه گام دوم انقلاب برای چالش‌های درونی و بیرونی اقتصاد کشور ارائه شده است.
به گزارش وسائل، سید محمد حسینی استادیار گروه فقه کاربردی تبیین راه حل‌های موثر مشکلات اقتصادی در بیانیه گام دومپژوهشکده علوم فرهنگ اسلامی دانشگاه فردوسی در نشست تبیین بُعد اقتصادی بیانیه گام دوم (نگاه شبکه ای) گفت: دیدگاه‌ها در حوزه‌های مختلف در بیانیه گام دوم شبکه‌ای است و این یعنی نگاه به مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... نگاهی جامع، قدرتمندی و دقیق است که با آن معیار‌ها و شاخص‌ها سازماندهی و اهمیت و ارجحیت هر یک در ارتباط با هم مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: برای مثال در بحث توسعه، نگاه شبکه‌ای به این شکل است که هم عوامل درونی و هم عوامل بیرونی را در توسعه و عقب ماندگی کشور موثر دانست و روابط درونی و تاثیر متقابل آن‌ها را بر یکدیگر در نظر بگیریم.

حسینی افزود: این نگاه چند بعدی در همه زمینه‌ها می‌تواند باعث رشد و توسعه کشور شود؛ همانطور که مقام معظم رهبری با همین دیدگاه به صنایع نظامی و دفاعی و تسلیحاتی باعث پیشرفت‌های چشمگیر و خودکفایی کامل در این زمینه شدند.


وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم به آسیب شناسی کامل و ارائه راه حل‌های راه گشا در زمینه اقتصادی پرداخته است، تصریح کرد: درباره چالش‌های اقتصادی به دو چالش بیرونی و چالش درونی پرداخته شده است؛ چالش بیرونی به معنای تحریم و چالش درونی با مفهوم عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است.


استادیار پژوهشکده علوم فرهنگ اسلامی دانشگاه فردوسی گفت: راه حلی که برای چالش‌های ذکر شده در بیانیه آمده، اقتصاد درون زای برونگراست، یعنی تقویت توانمندی تولید داخلی در عین استفاده از فرصت‌های اقتصاد جهانی و این امر مستلزم افزایش صادرات کالا‌های با ارزش افزوده بالا از جمله محصولات دانش بنیان، کاهش صادرات منابع خام و ارتقاء و بهبود چرخه تبدیل منابع طبیعی به کالای نهایی است./908/241/ح


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴