vasael.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ - 05 December 2019
معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خبر داد؛

طراحی رشته‌های مربوط به هوش مصنوعی در سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه

وسائل ـ حجت الاسلام بهرامی با اعلام خبر طراحی رشته های مربوط به هوش مصنوعی در سطح سه و چهار حوزه علمیه، گفت: دو رشته در حال تصویب است.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام محمدحسین بهرامی در نشست خبریطراحی رشته‌های مربوط به هوش مصنوعی در سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که صبح امروز در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: در دروه جدید مدیریت حوزه های علمیه توجه به جنبه پاسخ گویی حوزه علمیه از رویکردهای مهم به شمار می رود.

نایب رییس شورای سیاست گذاری همایش ملی هوش مصنوعی و علوم انسانی ادامه داد: حوزه علمیه برای پاسخ گویی و نقش آفرینی در چشم انداز جمهوری اسلامی ایران یعنی باز آفرینی تمدن اسلامی نیازمند است به مرزهای جدید به ویژه در حوزه فقه به حوزه های جدید ورود پیدا کند تا بتواند به آنها پاسخ دهد که برای چنین کاری برنامه های متعددی در حال پیگیری است.

وی با بیان این که از محورهای مد نظر آیت الله اعرافی استفاده از فناوری های مرتبط برای توسعه علوم انسانی است، ادامه داد: هوش مصنوعی پیشران توسعه بسیاری از علوم و همچنین حوزه های مختلف است و علوم انسانی با توجه به توسعه ای که تاکنون پیدا کرده است نیازمند است به این فناوری مسلط شود تا بتواند آن را در مسیر اهداف خود به کار گیرد.

معاون فناوری اطلاعات حوزه های علمیه ادامه داد: سال گذشته استفاده از هوش مصنوعی در شورای مجازی حوزه علمیه مطرح و به تصویب رسید که این کا با همکاری 5 نهاد از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مؤسسه اشراق، دانشگاه علم و صنعت، داده کاوی علم و صنعت و جامعه المصطفی در حال پیگیری است و افرادی همانند دکتر مینایی که از فضلای حوزه علمیه و دانشیار دانشگاه علم و صنعت است و در زمینه هوش مصنوعی تخصص دارد حضور دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه علمیه در زمینه پرداختن به هوش مصنوعی گفت: حوزه علمیه در بهره گری از فناوری اطلاعات پیشگام بوده است چنانچه مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با دستور رهبر معظم انقلاب چندین سال است در این زمینه فعالیت می کند که اکثر منابع علمی در قالب نرم افرار را در اختیار پژوهشگران قرار داده و می توان گفت کمتر کار آموزش و پژوهش دینی پیدا می شود که مبتنی بر این پشگامی نباشد.

حجت الاسلام بهرامی افزود: طلاب تحصیل کرده در زمینه هوش مصنوعی در دانشگاه و طلاب علاقه مند به فناوری اطلاعات نیز از ظرفیت های حوزه علمیه در زمینه پرداختن به هوش مصنوعی به شمار می روند.

وی با اعلام خبر ایجاد انجمنی علمی در زمینه هوش مصنوعی در حوزه علمیه اظهار کرد: ایجاد این انجمن در شورای گسترش حوزه تصویب شده و به زودی اولین مجمع عمومی خود را برگزار خواهد کرد که در این مجموعه به مباحث هوش مصنوعی پرداخته خواهد شد؛ در سطح سه و چهار نیز گرایش های هوش مصنوعی طراحی شده و دو رشته در حال تصویب است که برگزاری این رشته ها می تواند در تربیت نیروهای مورد نیاز به ما کمک کند.

معاون فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی فضلای حوزوی و دانشگاهی فعال در عرصه های مورد نیاز، تشکیل زیرگروه ها از میان طلاب علاقه مند به مباحث هوش مصنوعی، آشنایی با آخرین دستاوردها در فرایند تولید علوم انسانی، افزایش کارایی و اثربخشی مطالعات حوزوی، بررسی فرصت ها و تهدیدهای حضور هوش مصنوعی در علوم حوزوی، توانمند سازی طلاب و تجمیع آرا از مهم ترین اهداف برگزاری همایش هوش مصنوعی و علوم انسانی به شمار می روند./1324/پ202/ب1

منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴