vasael.ir

کد خبر: ۱۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ - 21 November 2019
بخش دوم / در نشست «حکمت جنسی» مطرح شد؛

انحرافی جنسی حاصل بی‌توجهی به آموزش جنسی است / کنجکاوی جنسی نباید بی‌پاسخ بماند

وسائل ـ فیاض گفت: اگر کنجکاوی جنسی پاسخ داده نشود انحراف جنسی به وجود می‌آید؛ بسیاری از سوءاستفاده‌های جنسی در دوران نوجوانی به دلیل کنجکاوی‌های جنسی است. نخستین مشکل ما در کشور در حال حاضر نحوه آشنایی دختران نوجوان با مسائل جنسی و گروه همسالان است که اگر آموزش جنسی لحاظ نشود انحراف جنسی به وجود می‌آید؛ همجنس گرائی و بچه بازی حاصل همین عدم آموزش‌ها است.

به گزارش خبرنگار وسائل، حجت الاسلام مهدی عباسی، کارشناسکتاب رسانه آموزش جنسی است/ همجنس گرائی و بچه بازی حاصل عدم آموزش جنسی  مباحث خانواده و تربیت دینی در نشست «حکمت جنسی» از سلسله نشست های اندیشه ورزی که پنجشنبه 23 آبان ماه در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: در واقع بین نظریه و مدل تفاوت وجود دارد و بنده چند سال است که منتظر نظریه روانشناسی اسلامی هستم؛ ما کار آموزش جنسی را شروع کردیم.

بدآگاهی مردم در مسائل جنسی

سید علی آذین، سکسولوژی پژوهشگاه ابن سینا در ادامه اظهار داشت: بحث ما بیشتر بر روی تربیت و آموزش جنسی است؛ در حیطه جنسی در حال حاضر بدآگاهی وجود دارد و مردم به دلیل همین بدآگاهی انتظارات نادرست و باورهای ناکارآمدی دارند و در نتیجه جوانان از رفتارهای پرخطر جنسی بی اطلاع هستند. نارضایتی جنسی نیز به دلیل بدآگاهی است. برخی معتقدند که آموزش جنسی برای بعد از ازدواج است؛ این ادعا در صورتی درست است که قبل از ازدواج در حیطه جنسی اتفاقی صورت نگیرد.

 

آموزش سکسولیته متناسب با فرهنگ جامعه نقش بازدارندگی یا تشویق دارد؟

ساختار جدید ممکن است ناکارآمد باشد؛ این موضوع که آموزش، مطالبه به همراه دارد قابل بررسی است. اینجا این پرسش مطرح می شود که آموزش سکسولیته متناسب با فرهنگ جامعه آیا نقش بازدارنده دارد یا تشویق کننده؟ نظام آموزشی ما فشل است؛ سیستم آموزشی بیان می کند که والدین ما در حوزه مسائل آموزشی جنسی ضعیف تر هستند. برای این امر کار پایلوت و مداخلات پایلوت شده نیاز است.

 

در زمینه سکس به جای نظریه فرهنگ نامه تولید شده است

تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناس دانشگاه تهران گفت: گفتمان جنسی باید استخراج شود که دارای مدل ها و نظریه های فراوانی باشد و فقط به یک نظریه نباید اکتفا کرد چراکه سند سازی و سند بافی کارساز نیست و نمی توان رفتار اجتماعی را در قالب سند توضیح داد. مسئله اصلی کشور نابرابری و ناعدالتی اجتماعی است؛ نظریه پردازی در این کشور سندسازی شده است و برای سکس به جای نظریه فرهنگ نامه ایجاد شده است.

 

زمینه نظریه پردازی در موضوع سکسولیته وجود ندارد

وقتی درباره نظریه پردازی صحبت می شود نیاز به انباشت دانش است در حالی که در موضوع سکسولیته ما انباشت دانش نداریم؛ انباشت دانش یا همان حکمت جنسی وقتی اتفاق می افتد که تاریخ، ادبیات، رمان و قصه در کشور رها باشد و همچنین سینماگران در وضعیت نظارت باشند در حالی که در کشور ما برعکس است و ما یک رمان درباره جنگ نداریم.

انباشت دانش وقتی اتفاق می افتد که درباره امر جنسی صرفا بحث های فلسفی و فرهنگی مطرح نباشد؛ رمان، ادبیات، شعر، موسیقی نیز در انباشت دانش موثرند. پیشنهاد این است که اجازه داده شود این دانش انباشته شود و به شاعران، ادیبان و نویسندگان برای قلم زدن فرصت داده شود تا اینکه فیلسوفان و جامعه شناسان هم قلم بزنند؛ لازمه گفتمان سازی، دانش ادبیاتی و نظام کارشناسی است.

کج باف، استاد دانشگاه در این نشست ادامه با اشاره به اینکه درباره آموزش جنسی نباید به یک نگاه در این حیطه اکتفا کرد، بیان داشت: در همین راستا باید بین نظر و نظریه تفاوت قائل شد. ما باید یک انباشت علمی داشته باشیم و واقعیت های اجتماعی را ببینیم و بر اساس این واقعیت های اجتماعی با آزمایش هائی که انجام می شود جریان نظریه پردازی دنبال شود.

در کرسی نظریه پردازی باید 50 تا 100 نفر دانشجوی دکتری باشند و به پایان نامه های دکتری جهت داده شود تا از ظرفیت های داخل کشور با مبانی علمی و دینی استفاده شود تا در نهایت بتوانیم به مفاهیم نظریه برسیم. نظریه پردازی کار بسیار سختی است که نیاز به زمان دارد چراکه برای نظریه پردازی باید زیرساخت ها تأمین شود و در همین راستا می توان برای تدوین متون و دیگر فعالیت ها اقدام کرد.  

 

کتاب رسانه آموزش جنسی است/ همجنس گرائی و بچه بازی حاصل عدم آموزش جنسی 

 

اگر کنجکاوی جنسی پاسخ داده نشود انحراف جنسی به وجود می‌آید  

دکتر فیاض، استاد جامعه شناس با بیان اینکه ما رهبانیت جنسی را قبول نداریم، گفت: اما در غرب بر روی رهبانیت جنسی تأکید شده است و نیچه بر آن صحه گذاشته است. مارکسیست زدگی در بسیاری از موضوعات سنتی ما رسوخ پیدا کرده است و مارکسیست جنسی در ایران ساختاری شده است. وقتی رهبانیت جنسی مورد قبول نیست رشد مطالبه جنسی را در جامعه باید تقویت کرد؛ در حال حاضر تقویت قوای جنسی مد نظر گرفته شده است.

حکمت جنسی مبحثی بسیار عمیق و گسترده است که در مکتب شیعی وجود دارد. امام رضا(ع) ساختارهای عظیمی درباره موضوعات جنسی دارد که قابل بحث است؛ بر همین اساس آموزش جنسی دارای اهمیت است. اگر کنجکاوی جنسی پاسخ داده نشود انحراف جنسی به وجود می آید و بسیاری از سوءاستفاده های جنسی در دوران نوجوانی به دلیل کنجکاوی های جنسی است.

نخستین مشکل ما در کشور در حال حاضر نحوه آشنایی دختران نوجوان با مسائل جنسی و گروه همسالان است؛ اگر آموزش جنسی لحاظ نشود انحراف جنسی به وجود می آید. همجنس گرائی و بچه بازی حاصل همین عدم آموزش ها است.

 

نوجوانان و جوانان از طریق پورنوگرافی آموزش جنسی می‌بینند

موضوع دیگر پورنوگرافی است که فانتزی است و واقعیت نیست؛ این امر توسط کارگر جنسی انجام می شود. مشکل کشور ما در نوجوانان و جوانان آموزش جنسی از طریق پورنوگرافی است. آموزش جنسی همان اخلاق جنسی است؛ موضوع دیگر این است که غریزه جنسی زنانه است و مردانه نیست و غریزه گیاهی و نباتی مردانه است که همان غریزه گرسنگی است.

زنان شکل دهنده غریزه جنسی در جامعه هستند نه مردان؛ متأسفانه برداشت ها برعکس است. آموزش ها باید از دیدگاه زنانه صورت بگیرد؛ در غیر این صورت اگر آموزش ها مردانه باشد نادرست است. در حال حاضر مشکل در زنان جامعه است چراکه زنان جنسی نیستند و نباتی شدند و پرخوری دارند چراکه وقتی غریزه جنسی ارضاء نشود غریزه گرسنگی و خواب فعال می شود. بیماری های قند و چاقی به دلیل غریزه جنسی است که اگر این موضوع رفع شود و ذهنیت جنسی زنانه احیاء شود بسیاری از بیماری های جسمی زنانه برطرف می شود.

 

احیای ذهنیت جنسی زنانه

احیای ذهنیت جنسی زنانه سبب اثرگذاری در زندگی زناشوئی است و خانواده متدین می شوند. از طرفی وقتی آموزش جنسی داده نمی شود به کنجکاوی جنسی و عقده جنسی تبدیل می شود. اگر زنانگی در جامعه احیاء شود غریزه جنسی پاسخ داده شده و شور جنسی زنانه ایجاد می شود که تجلی آن در فرزند آوری است. این در حالی است که در مردان این حس وجود ندارد.

اگر غریزه جنسی اوج بگیرد و زنانگی افزایش یابد مشکل جمعیت حل خواهد شد و مسأله پیر شدن جمعیت از بین می رود و عشق  و مادریت اوج می گیرد؛ اگر غریزه جنسی نابود شود افراد پرخور می شوند و بیماری های جسمی از قبیل قلب، آرتوروز، دیابت و غیره افزایش می یابد.

اگر برای خانه رقیب درست شود مثل ماشین، هتل، مدرسه و دانشگاه در این صورت ما دچار بحران جنسی می شویم و خانواده نابود می شود. در حال حاضر خود ارضائی دختران در دانشگاه در حال اوج گیری است و از طرفی آمار خودکشی در حال صعود است.

رسانه ای که باید در حکمت جنسی و آموزش نقش محوری داشته باشد، کتاب است نه کلاس و یا مشاوره جنسی چراکه کتاب سالن سینما و تلویزیون نیست؛ آموزش از طریق این دو رسانه تصویری نادرست است.

گفتنی است، نشست «حکمت جنسی» با هدف علمی و تخصصی کردن گفتگوها پیرامون امر جنسی، پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه علمی کشور و زمینه سازی جهت تولید علم و عرضه نظریه در حوزه امر جنسی بر گزار می‌شود که از سوی جمعی از کنشگران حوزوی و دانشگاهی امر جنسی مورد استقبال قرار گرفته است./200/241/ح

 

تهیه و تنظیم: فاطمه ترزفان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳