vasael.ir

کد خبر: ۱۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ - 13 November 2019
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی:

اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل تصرف غیرمجاز در اموال مردم است

وسائل ـ محمدکاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: منشاء اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل جرم است و هر شرکتی که این خلاف را مرتکب شده باشد و این وجوه نامشروع را از مشترکین گرفته باشد، باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد و آن وجوه اضافه هم برگردد.
به گزارش وسائل، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل تصرف غیرمجاز در اموال مردم استو قضایی مجلس گفت: منشاء اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل جرم است و هر شرکتی که این خلاف را مرتکب شده باشد و این وجوه نامشروع را از مشترکین گرفته باشد، باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد و آن وجوه اضافه هم برگردد.
 
محمدکاظمی، نماینده ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اخذ ارزش‌افزوده موبایل، گفت: اپراتور‌های تلفن همراه بر اساس قراردادی که با مشترکین دارد صرفاً موظف است هزینه مصرفی موبایل را از مشترک بگیرد و چیزی مازاد بر این هزینه باشد قطعاً تحصیل مال نامشروع است.
 
او تاکید کرد: منشاء اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل جرم است و هر شرکتی که این خلاف را مرتکب شده باشد و این وجوه نامشروع را از مشترکین گرفته باشد، باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد و آن وجوه اضافه هم برگردد.
 
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به اینکه دادستان به موضوع اخذ ارزش‌افزوده موبایل ورود کند، توضیح داد: دادستان که در فیلتر کردن تلگرام هم می‌تواند ورود کند، بسم‌الله، به این موضوع هم وارد شود و اموال نامشروع را بگیرد و به صاحبان آن‌ها برگرداند.
 
کاظمی در پاسخ اینکه «مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل شما چقدر آمده است» گفت: نمی‌دانم چه مبلغی به عنوان ارزش‌افزوده در قبض موبایلم آمده است، چون این قبوض از سوی دفاترم پرداخت می‌شود. او تاکید کرد: چنانچه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موبایل قانونی نباشد، خلاف شرع است و تصرف غیرمجاز در اموال مردم محسوب می‌شود./908/241/ح

منبع: شعار سال
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹