vasael.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ - 10 November 2019
مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

همایش «فقه نظام‌‌ساز» به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار می‌شود

وسائل ـ از برگزاری همایش «فقه نظام‌ساز» به مناسبت روز جهانی فلسفه در دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خبر داد و گفت: علاقمندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبان ماه مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش وسائل، «محمدمهدی نجفی» در گفتگویی همایش «فقه نظام‌‌ساز» به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار می‌شوداز برگزاری همایش «فقه نظام‌ساز» به مناسبت روز جهانی فلسفه خبر داد.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: پژوهشگاه همه ساله به مناسبت روز جهانی فلسفه نسبت به برگزاری همایشی ناظر بر یکی از مسایل فلسفه های مضاف اقدام می کند، در واقع پژوهشگاه جزو معدود موسسات پژوهشی است که فلسفه مضاف را بررسی کرده و در روندی مستمر مورد توجه قرار می دهد، امسال همایش فقه نظام با هدف تبیین فلسفه فقه نظام و ارایه راهکار تحقق آن در تحقق فضای حوزه های علمیه و عرصه های تخصصی برگزار می شود.

 

نجفی در مورد اهداف این همایش اعلام کرد: طی سال های گذشته نیز دبیرخانه نسبت به برگزاری همایش فلسفه کلام، فلسفه عرفان، فلسفه اخلاق، فلسفه هنر اقدام کرده و سال های آتی نیز این روال یعنی محور قرار دادن یکی از شاخه های فلسفه مضاف مورد توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، پژوهشگاه فقه نظام، مرکز پژوهش های مجلس برگزار می شود و فراخوان ارسال مقالات به آن تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

نجفی محور موضوعات ارسال مقاله به این همایش را شامل مواردی چون «چیستی و امکان فقه نظام»، «روش شناسی فقه نظام»، «اهداف و کارویژه های فقه نظام»، «فقه نظام در عرصه های تخصصی» دانست و تاکید کرد: در این همایش چهره های مختلف حوزوی حضور داشته و احتمالا سخنران ویژه ما آیت الله فاضل لنکرانی است.

گفتنی است، این همایش ششم آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی بلوار 15 خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود./908/422/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳