vasael.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ - 21 October 2019
مدیر موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی:

خلق پول و حاکمیت دلار کشور را دچار بحران کرد

وسائل ـ حجت الاسلام متولی امامی گفت: بزرگترین معضل جمهوری اسلامی در مسئله اقتصادی خلق پول بدون پشتوانه است که شکاف طبقاتی عجیبی در جامعه ایجاد می کند و یک ربای سیستمی را رقم می زند.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام سید محمدخلق پول و حاکمیت دلار کشور را دچار بحران کرد حسین متولی امامی، در نشست علمی که با موضوع «پول‌طلا، پول خلقت، تورم گریز و تحریم ناپذیر» در این موسسه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اقتصادی که امروز مسئله کشور و چالشی برای ایران شده است سالها مورد توجه و تمرکز ما بوده است.

وی با بیان اینکه جمعی از افراد دغدغه مند از جمله وی در کارگروه اقتصاد موسسه فتوح اندیشه هم بر این مسیله مورد تمرکز کرده اند، گفت: موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی اصفهان (متا) ازسال۹۰ با پیگیری دانشجوبان و طلاب فعالیت خود را آغاز کردی و مباحث فقه مضاف را با مخاطب طلاب و مباحث تمدنی اسلامی را با مخاطب دانشجویی برگزار کرد..

حجت الاسلام متولی امامی با اشاره به اینکه ما همواره مورد تاکید داشتیم که تمدن نوین اسلامی لازمه ادامه حرکت است تصریح کرد: انقلاب اسلامی را باید یک پدیده تمدنی بدانیم و تا زمانی که چنین نگاهی نداشته باشیم، بحث روی مباحث اقتصادی فایده ای ندارد.

وی بیان کرد: هرکجا ما وارد چالش شدیم به این دلیل بوده که ایده اصلی انقلاب بسط پیدا نکرده است،اگر ما و هر تمدنی نظام های مبتنی بر ایده های خودش را تولید نکند، دچار مشکل می شود .

مدیر موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی افزود: ما امروز دچار بحران تمدنی در عصر معاصر هستیم، ما امروز در کنار ولایت فقیه کارآمد ونظام سیاسی قوی یک دزدی سیستمی و یک ربا و مشکلاتی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه تمدن در چند دهه ایجاد نمی شود و عمری بالای ۱۰۰سال لازم است، خاطرنشان کرد: بنابراین اگر کسی درک تمدنی داشته باشد وضعیت فعلی ایران را قابل قبول می داند.

حجت الاسلام متولی امامی یادآور شد: معتقدیم نظام معیشتی واقتصادی مبتنی بر اسلام در بستر جمهوری اسلامی باید شکل بگیرد، نظام سیاسی جدید شکل گرفته مبتنی بر ولایت فقیه که حاصل زمین بازی جدیدی بود که امام راحل ایجاد کرد و به نظام های سیاسی سکولار و مارکسیست نه گفت، بنابراین باید زمین بازی سیستم اقتصادی جدید جدا از سیستم اقتصادی جهان ایجاد کنیم .

وی اذعان کرد: اگر زمین بازی اقتصادی خود را مبتنی بر پول‌طلا ایجاد کنیم، مشکلات حل می شود ،ما معتقد نیستیم که غرب را کنار بگذاریم بلکه باید به شکلی استفاده کرد، نظام های تمدنی غرب باید در ساختار نظام تمدنی ما استحاله شوند تا میوه و ثمره آن را مصرف کنیم.،

مدیر موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی عنوان کرد: بزرگترین معضل جمهوری اسلامی در مسئله اقتصادی ایجاد خلق پول بدون پشتوانه است که شکاف طبقاتی عجیبی در جامعه ایجاد می کند و یک ربای سیستمی را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور خدمات، فکر و نیروی انسانی و منابع کم نداریم ابراز کرد: ما مشکلی که داریم که موجب شده تصور ناکارآمدی نظام ایجاد کند، تورم است که ریشه اصلی آن در خلق پول است.

 

خلق پول و حاکمیت دلار کشور را دچار بحران کرد

 

حجت الاسلام متولی امامی اذعان کرد: اگر ما به پول ثابت برگردیم می تواند یک نقطه ثقل ثابت برای تغییر زمین بازی در اقتصاد برای ما ایجاد کند، در مبحث شرعی و اسلام هم پولطلا مدنظر است.

وی افزود: به تعبیر مرحوم آیت الله العظمی بهجت در شرایط فعلی قرض ممکن نیست، چون اگر من یک میلیون به کسی قرض بدهم و سال دیگر فرد قرض گیرنده چقدر به من بدهد که هم به من ظلم نشود و نه بی عدالتی و نه ربا باشد.

مدیر موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی متذکر شد: پول‌طلا ایده ای است که با فرهنگ ایرانی اسلامی و هم فقه اسلامی آمیخته شده و می تواند به یک مسئله جهان اسلامی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم حائری شیرازی وآیت الله اراکی از جمله کسانی هستند که اعتقاد به بازگشت به پول ثابت و پول‌طلا دارند، در جهان اسلام در سال۲۰۱۰ در مالزی دینار اسلامی ضرب می شود و اشرف محمد دوابه وعمر نذار حسین هندی که مسئله پول‌طلا را معتقدند از جمله افراد جهانی هستند که این اعتقاد را دارند.

حجت الاسلام متولی امامی عنوان کرد: سؤال اینجا است، چرا این بحث در جهان شکل نگرفته، طبق افراد شاخص جهانی تنها نظام جمهوری اسلامی که نظام سیاسی آماده و حاکمیت مبتنی بر اسلام دارد امکان و توانایی تحقق پول ثابت و پول‌طلا رادارند.

وی بیان کرد: ما تلاش می کنیم که به نیروهای انقلابی جرأت ورود به میدان بازی اقتصادی و تحقق پولطلا را بدهیم ،معتقدیم نظریه پولطلا را در بستر نظام اسلامی تحقق یابد

مدیر موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی تصریح کرد: سفره اقتصادی جمهوری اسلامی باید از سفره اقتصادی جهان جدا شود تا تمدن اسلامی و حیات انقلاب ادامه یابد، جریان لیبرال و سرمایه دار به دنبال خلق پول است، جریان حزب الله و نیروهای انقلابی باید به یک اتفاق نظری در زمینه لزوم پول‌طلا و پول ثابت برسد./910/241/ح

 

منبع: حوزه نیوز

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسینی الهاشمی
Iraq
07:14 - 1398/08/03
با سلام‌‌و ادب چرا اخه بدون دقت مطالب میگین نظر مرحوم حائری پول طلا نبوده نظر ایشان رسید طلا اونم به عنوان یک گزینه بوده است. بترسید از نقل نظر بدون تامل
مدیر پایگاه با سلام
مطلب نقل مستقیم از یک نشست علمی بوده است
البته تا جاییکه اطلاع داریم نظر ایشان ابتدا پول طلا بوده است و پس از اینکه برای ایشان عدم امکان پذیری آن اثبات شد به نظریه رسید طلا تغییر دیدگاه دادند.
البته بعدا خدمت ایشان عرض شد این رسید طلا همان پول کاغذی است و تفاوتی از نظر تاثیر و آسیب ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲